גנן מומלץ הראשון בגינון

גינון ים תיכוני

מחפשים גינון ים תיכוני? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם עומדים בתו האיכות הנוקשה של ה"מקצוענים",
הזמינו עכשיו:

[search_professionals_city category="gardners"]

גינון ים תיכוני הוא לא עוד סתם גינון אלא הוא הפך להיות סגנון העיצוב לגינות הכי נפוץ במדינת ישראל בשנים האחרונות. הוא סגנון עיצוב שמתאים באופן מושלם לאקלים שלנו וכמובן הוא לוקח בחשבון את כל המשתנים השונים הקשורים לאזור על מנת לייעל את הצמיחה. אז במאמר זה נבין ונסקור את שיטת הגינון הים תיכונית, איך עושים את זה נכון ולמה היא כלכך מושלמת לאקלים שלנו, בואו נתחיל.

 

למה גינון ים תיכוני בכלל?

אז לפני שאנחנו מבינים מה זה גינון ים תיכוני ולפני שאתם מתקשרים אלינו על מנת לעשות לכם גינה ים תיכונית אותנטית, אסלית ואורגינל חשוב להבין למה בכלל לקחת זאת בחשבון. בשנים האחרונות אנחנו מבינים שהעולם השתנה, שיטות גינון שבעבר לא נלקחו בכלל בחשבון כמו גינון בר קיימא לדוגמא היום הופכות לפופולאריות במיוחד. אבל הדחף של אנשים שהגינה שלהם תהיה לא רק אותנטית ומתאימה לאקלים ולשטח שעליה הגינה נמצאת אלא גם נוי ואסתטיקה עדיין נלקחים מאוד בחשבון. לכן, עיצוב גינה בסגנון שהוא ים תיכוני הוא בדיוק מה שאנשים במדינת ישראל צריכים ואנחנו נסביר לכם למה.

גינון ים תיכוני
גינון ים תיכוני

 

קודם כל האקלים

אנחנו כיום חיים באזור אקלים חם לא רק שאזור האקלים שלנו הוא חם ישנו מחסור יחסי במים באזורינו ולכן חשוב להבין את ההשלכות הללו. ישראל נמצאת באגן הים התיכון והאקלים פה הוא דומה מאוד לאותן הארצות שנמצאות בים התיכון כמו קפריסין ויוון לדוגמא. חודשי הקיץ כאן הוא רבים והם משלבים לחות גבוהה במיוחד ומספר החודשים שבהם יורד גשם או ממטרים שהם גדולים במספר. מדובר באקלים שמייצר סביבה שהיא יחסית בעייתית בכל מה שקשור להקמה של גינות טבעיות המעוצבות בהתאם להשראות מארצות בעלי סוגי אקלים שונה, לכן על מנת שלא לעבוד קשה אנשים רבים בוחרים לבצע גינון ים תיכוני בגינון שלהם.

קודם כל האקלים

 

אז מה חשוב שיהיה בגינה ים תיכונית?

אז כמו שאנחנו מצליחים להבין, גינון ים תיכוני הוא מושפע מארצות הים התיכון ובעיקר מארצות כמו איטליה, ספרד ויוון שאלו מהוות ארצות שידועות בהשקעה ובנראות של החצרות בבתים הפרטיים שלהם. גינון ים תיכוני מרוכז במספר אלמנטים חשובים כמו שטח רב ומוצל לישיבה בכל ימות השנה על מנת לארח ולהנות מאנשים במשך כל התקופות הללו. ישנה תפיסה מסוימת בארצות הים תיכוניות שדוגלת בהקמה של גינות המהוות כתוספת של הבית לשם האירוח של מספר אנשים רב ככל האפשר ולכן העיצוב של גינה ים תיכונית דורש גם התמקדמות בפרטים אלו שנראים לנו הרבה פעמים פחות חשובים. לכן השימוש באיש מקצוע שמבין את הנושא הוא מאוד חשוב ויכול לעזור בכל מה שקשור לתחום הזה.

אז מה חשוב שיהיה בגינה ים תיכונית

 

צמחייה מקומית המתאימה לאקלים הים תיכוני

עוד נושא שחשוב שיהיה ויילקח בחשבון בעת שאנחנו בוחרים בגינון ים תיכוני הוא נושא הצמחייה. הצמחייה היא החלק האולי המהותי ביותר והדורש תחזוקה בכל מה שקשור לגינה הפרטית שלנו. על מנת לייצר גינה ים תיכונית בעלת אלמנטים נכונים ועיצוב שאינו לקוי אנחנו נרצה להוסיף לגינה שלנו את הצמחים הנכונים שייתנו בדיוק את האווירה וכן את התחושה שמדובר בגינה ים תיכונית. לא רק לשם העיצוב אלא גם שימוש נכון בצמחים המתאימים לאקלים ולאדמה של הגינה שלנו הם ישמרו על סינרגיה בין הטבע לבין האדם, בין הגינה לבין הצמחים וכמובן בצמחים לבין בעלי החיים. כל אלו ביחד יהפכו את הגינה שלכם גם לגינה יפה וגם ימנעו מכם תחזוקה גדולה עוד יותר עקב אי התאמה של הצמחייה.

צמחייה מקומית המתאימה לאקלים הים תיכוני

 

חצץ – גם הוא לוקח חלק בגינון ים תיכוני

אז כמו שכבר הבנו בארצות הים התיכון וכן בישראל כמות הגשמים אינה מרובה ולכן הבינו שבעיצוב ובכל מה שקשור לגינון ים תיכוני התחילו להשתמש יותר ויותר בחצץ עקב כך. החצץ הוא קודם כל מבחינת עלויות, לא יקר בכלל והוא דרך מצוינת למילוי המקומות הריקים שבהם אין צמחייה. עם החצץ אפשר כמובן להשתמש גם על מנת לעצב בצבעים שונים ולתת לגינה מראה צבעוני יותר ואפילו ליצור כל מיני שבילים קטנים המובילים אל הצמחייה השונה. החצץ הוא בין האפשרויות הטובות ביותר שיש לנו על מנת להפוך את הגינה שלנו לגינה שאינה רק יפה אלא גם יעילה ועם הצמחייה הנכונה תוך כדי מתן תחושה מלאה לגינה עצמה.

חצץ – גם הוא לוקח חלק בגינון ים תיכוני

 

גינון ים תיכוני – הרבה יותר בר קיימא

סיבה נוספת ואולי החשובה ביותר לשימוש בגינון ים תיכוני היא באמת העניין שמדובר בגינון הנכון ביותר והמתאים ביותר לאקלים ולאדמה אצלנו. ככה אנחנו בעצם משתמשים בצמחים הנכונים המתאימים לאדמה ולאקלים מה שמשמר את הסינרגיה וכמובן את הטבע שלנו. צמחים ים תיכוניים אינם דורשים תחזוקה רבה בגלל האקלים פה, אם ניקח לדוגמא גינות יפניות מסוגים שונים הם דורשים אקלים קר יותר ולכן רמת התחזוקה שאנחנו ניתן לגינות יפניות תהיה גדולה יותר וכמובן יקרה יותר.

גינון ים תיכוני – הרבה יותר בר קיימא

 

אז לסיכום

גינון ים תיכוני הוא בדיוק הגינון הנכון ביותר עבור מי שיש לו גינה בארץ והוא מעוניין לייצר גינה חסכונית, יעילה ונכונה. אבל אסור לשכוח שהתכנון של הגינה והתחזוקה שלה מחייבת הבנה מלאה בתחום ולשם כך מומלץ לפחות בתהליכים הראשוניים ובהקמה עצמה ליצור קשר עם איש מקצוע שילווה ולימד אתכם צעד אחרי צעד איך לעשות את זה נכון. ככל שהגינה תהיה גדולה יותר ככה העבודה תהיה מרובה יותר ומצריכה יותר ידיים עובדות ולכן אל תהססו, תפנו אלינו עוד היום על מנת שנלווה ונסביר לכם איך עושים גינון ים תיכוני איכותי ונכון בעבור הגינה שלכם.

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
גינון בוטני

מחפשים גינון בוטני? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם

קרא עוד »
גינון בר קיימא

מחפשים גינון בר קיימא? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]