גנן מומלץ הראשון בגינון

גינון בר קיימא

מחפשים גינון בר קיימא? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם עומדים בתו האיכות הנוקשה של ה"מקצוענים",
הזמינו עכשיו:

[search_professionals_city category="gardners"]

אם בעבר הגינון היה שונה באופן מהותי מהגינון שאנחנו מכירים היום, גינון בר קיימא הפך להיות בדיוק מה שמאפיין את צורת הגינון המודרנית. במאמר זה אנחנו נסקור ונבין את ההבדלים בין שיטות הגינון שהיו בעבר לבין שיטות הגינון הקיימות היום, נסביר מה כלכך חשוב וטוב בגינון שהוא בר קיימא וכמובן תבינו מה הן השיטות השונות על מנת לבצע זאת, בואו נתחיל.

 

 

קצת רגע היסטורי

אז לפני שבכלל נתחיל וניגע ונסביר על מהו גינון בר קיימא אנחנו קודם כל נרצה לעשות מעט סדר על מה אנחנו מכירים מהעבר. בעבר במיוחד עד תחילת המאה הזו הגינון היה מאופיים בתכנון הכרוך ברמות אחזקה גבוהות במיוחד וכן בשימושים שונים וראוותניים במיוחד של צמחים שהם יותר זרים ופחות מתאימים לקרקע אשר הם נמצאים בה. הגינון היה משלב בתוכו המון דשנים וחומרי הדברה שהם לא היו הכי ידידותיים לסביבה ויותר עניין את בעלי הגינות מה יאמרו כלפי חוץ ולא מה הנזק שנגרם עקב אותה הגינה. אז נכון, שימוש בשיטות אלו אכן הצליחו והניבו תוצאות אבל היא גם פגעה בסביבה בהרבה מאוד נקודות.

גינון בר קיימא
גינון בר קיימא

 

זיהום סביבתי

אחד הדברים הנוראיים ששיטות הגינון הישנות שאינן היו בר קיימא היא באמת הזיהום הסביבתי ובעיקר הפגיעה במי התהום שהיו נגררים עקב כך. עקב כך שהצמחייה אינה הייתה מייצרת יחסי גומלין בין הסביבה לבין האדם הנזק הסביבתי היה כלכך גדול והיה נגרם זיהום סביבתי רב עקב שעות עבודה ארוכות ומרובות, שימוש בחומרים שאינם טובים ונוחים לעבודה עם הסביבה ובכך הזיהום הסביבתי עלה באופן משמעותי עקב כך.

זיהום סביבתי

 

אז מה היום?

היום אנחנו כבר קצת יותר מיודעים ומבינים את העולם שנקרא עולם הגינון ובעיקר את הגינון בר קיימא שנכנס אלינו בשנים האחרונות יותר ויותר. גינון בר קיימא הוא בעצם גינון שמעוניין לתת מקום ליחסי הגומלין בין הטבע לבין האדם, פחות התערבות אנושית אלא יותר צמיחה וגידול טבעי שמגיעה עקב הבנה שאם נילחם ונתערב בטבע ניצור יותר נזק מתועלת ועם כל הכבוד, אין יפה כמו שהטבע יצר עצמו. אז אם ניקח את ההגדרה של גינון בר קיימא אנחנו נבין שמדובר בגינון שכל מטרתו היא התחשבות, התחשבות בצרכים של הדור הקיים אל מול שמירה ולא לפגוע בצרכים של הדורות הבאים.

אז מה היום

 

אז מה לוקחים בחשבון בגינון בר קיימא?

קודם כל אנחנו צריכים לקחת בחשבון את הנזק הסביבתי שמיוצר על ידי שיטות הגינון הישנות שאינן מייצרות אינטראקציה עם הטבע. אחרי שאנחנו מבינים את החלק הזה אנחנו בעצם נתחיל מתכנון של גן שמתחשב במספר מרכיבים מאוד חשובים: הנוף, הסביבה, הצמחייה שמתאימה לסביבה וכמובן הקרקע עצמה. גינון בר קיימא שם דגש על מספר אלמנטים שחשוב לקחת בחשבון על מנת לתת "לטבע לעשות את שלו" והוא רמת אחזקה נמוכה, העשרת פוריות הקרקע והימנעות מדישון והדברה כימית. אחרי שלוקחים את כל המרכיבים הללו אנחנו מבינים כמה משתנים יש לקחת בחשבון בעת שאנחנו בוחרים בשיטת גינון כלכך חשובה ומרתקת כמו זו, לכן אם החלטתם לייצר גינה משלכם או לטפח את הגינה שלכם שימוש באיש מקצוע כמו גנן זה חשוב מאוד וזאת על מנת להבין איך לייצר סינרגיה אמיתית בין הגן לבין הסביבה.

אז מה לוקחים בחשבון בגינון בר קיימא

 

מה יעשה איש המקצוע שנזמין?

אז אם החלטתם על  גינון בר קיימא מדובר בהחלטה נבונה עבורכם ועבור הדורות הבאים, המטרה היא באמת לשמור ולשמר את הטבע וגינון בר קיימא הוא הדרך הטובה ביותר לשם כך. אז הנה מספר דברים שאיש המקצוע הולך להסביר וללמד אתכם בעת שאתם מחליטים על ביצוע גינון מסוג זה אצלכם בגינה הביתית:

 

שילוב נכון של צמחייה בגינון בר קיימא

אז הדבר הראשון בעת שאנחנו מחליטים לבחור בדרך של גינון בר קיימא הוא קודם כל הגנן יבחן את האזור ויבין מה הם הצמחים הנכונים בעבור הקרקע שלכם. לא כל צמחייה יכולה לצמוח בכל סוג קרקע ועל מנת לייעל את הצמיחה ולייצר סינרגיה אמיתית בין הטבע לבין הגינה שלכם הגנן יראה מה הצמחייה המקומית המתאימה ביותר עבורכם ובכך הוא יתכנן את התהליך בצורה נכונה עבורכם.

שילוב נכון של צמחייה בגינון בר קיימא

 

שימוש נכון בפסולת הטבעית

דבר נוסף שאיש המקצוע שתזמינו יסביר לכם הוא כיצד להשתמש באותה פסולת טבעית שקיימת אצלכם בגן. לא רק שהוא ילמד אתכם איך להשתמש באותה פסולת טבעית הוא גם ילמד אתכם איך לייצר מהפסולת הזו תשתית לשם דישון טבעי של הצמחים עצמם. נוסיף על כך שבתור איש מקצוע הוא ילמד אתכם את השיטות הנכונות על מנת לנקות את הגן שלכם וזאת מבלי לפגוע בצמחייה עצמה ומבלי להשתמש בשיטות שפוגעות בטבע ובסביבה.

שימוש נכון בפסולת הטבעית

 

שמירה על יחסי גומלין נכונים בין הסביבה לבין האדם

התפקיד של הגנן הוא לא רק לתכנן לכם את הגינה ולשתול את הצמחים הנכונים, אלה גם להבין את יחסי הגומלין הקיימים בטבע בין האדם לבין הטבע עצמו וכמובן בין הצמחים לבין בעלי החיים. התפיסה אומרת שאם ניתן לצמחים את התנאים הסביבתיים שהטבע מייצר להם באופן טבעי הוא יגיע למיטב שלו, הוא בעצם יהיה חזק ולא יצטרך שום התערבות אנושית על מנת להמשיך ולצמוח ואת זה איש המקצוע לוקח בחשבון.

שמירה על יחסי גומלין נכונים בין הסביבה לבין האדם

 

אז אם החלטתם שאתם מעוניינים להמיר את הגינה שלכם מגינת נוי פשוטה לגינה שהיא מוגדרת בשיטת גינון בר קיימא, אנחנו ממליצים לכם לא להמתין ולחייג לאיש מקצוע שידע לעשות לכם את ההסבה הזו באופן מושלם. ככה תתנו יד לטבע ותתנו לדורות הבאים להמשיך ליהנות בדיוק ממה שאתם חווים כרגע. בהצלחה!

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
גינון בוטני

מחפשים גינון בוטני? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם

קרא עוד »
גינון ים תיכוני

מחפשים גינון ים תיכוני? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]