גנן מומלץ הראשון בגינון

רגע לפני שהקיץ חוזר – ההדברה שתציל אתכם בחודשים החמים

הקיץ מגיע ואיתו דברים כמו שמש וחופי ים, אך גם מדוזות יתושים. כך תגנו על העור שלכם מהמטרד המזמזם שחי לכם בשלולית בחצר.

 

מה זה יתוש?

יתושים הם סוג של חרק ממשפחת הזבובאים שמאופיין בחוטם ארוך. יתושים דומים יותר לדבורים משחשבתם וגם הם ניזונים מאבקנים של פרחים, הנקבות לעומת זאת צריכות חלבון כדי לייצר ביציים ולכן הם ניזונות מהדם של בעלי החיים ומאיתנו. היתושים מתרבים במקומות שונים והם מתחלקים למשפחות שונות, הזנים שונים בין מקום למקום בעולם וקיימים אין-ספור זנים בינהם הנמר האסייתי, האדס, יתוש בית, ויתושי האנופלס.

כל יתוש מתאפיין בשעות פעילות משלו- יום או ערב ולילה, עונה בשנה- חורף וקיץ, מקור מים- מי שפכים או מים עומדים וגם מראה יחודי משלהם. בעבר היתושים הסתובבו רק בקיץ אך בגלל הזן החדש שהיגר אלינו הם כאן כמעט כל השנה- זהו כמובן היתוש נמר האסייתי.

רגע לפני שהקיץ חוזר - ההדברה שתציל אתכם בחודשים החמים

מיהו יתוש הנמר האסייתי?

הדברת היתוש הנמר האסייתי היא בדיוק כמו כל הדברה, אך ממנו קל להמנע בעזרת הקדמת תרופה למכה- שפיכת מים עומדים. יתוש הנמר האסייתי היגר לישראל דרך תעשיית הצמיגים בתוך המים שעמדו בגומי, הוא הגיע כבר לכל רחבי העולם והוא מכה מיוחדת. הנקבות של הזן (כן אלו שעוקצות) פיתחו עמידות גם לחורף בכך שהם למדו לישון בתקופות הקרות, לצערנו הזן לקח את החודשים הריקים מעקיצות למלאי יתושים גם הם.

הזן מתאפיין במראה מפוספס והאמת ששמו הוא טעות בתרגום- השם האמיתי שלו הוא הטיגריס האסייתי וההבדל הוא בכך שלנמר יש פסים ולטיגריס חבורבורות וכתמים. הנמר האסייתי מתפתח בסביבות של מים עומדים, אפילו כוסות שעמדו או בשלוליות.

 

מהי הדברה?

הדברת יתושים היא בעצם ריסוס חומרים נוגדי יתושים ברחבי הבית והגינה. ההדברות קיימות בכמה תצורות- קיימת הדברת מנע מקדימה לדוגמא לחקלאות שומנעת מראש ממזיקים להגיע אל היבוא, קיימת הדברה מטפלת שפוגעת במזיקים ומחסלת אותם שהם כבר שם, יש הדברה לכל מיני סוגים של מזיקים כמו ג׳וקים ונמלים וגם קיימת הדברה נקודתית לפני אירוע בחצר.

הדברת יתושים עובדת על עקרון של ריסוס חומר נגד חזק שדוחה ומחסל יתושים בהתאם לצרכי הלקוח, היא יעילה יותר מנוגדי יתושים ביתיים והיא מחזיקה לזמן רב יותר, זאת משום שהחומר התעשייתי חזק בהרבה. קיימים גם פתרונות ביתיים נקודתיים כמו דוחה יתושים שמורחים על הגוף, נרות נגד יתושים ומלכודות מזיקים אך הם לא מחסלות בצורה יסודית את כל הביצים והחרקים.

 

לסיכום

יתושים הם חרק מציק שמעביר מחלות, ההדברה לקיץ היא דרך חשובה לשפר את איכות החיים שלכם ולהימנע מעקיצות. במיוחד עם התפתחות הזן הפולשני החדש שווה להשקיע בהכנה לתקופת היתושים ובריסוס והדברה יסודיים ומקצועיים.

רגע לפני שהקיץ חוזר - ההדברה שתציל אתכם בחודשים החמים

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]