גנן מומלץ הראשון בגינון

סוגי דשא סינטטי

מחפשים סוגי דשא סינטטי? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם עומדים בתו האיכות הנוקשה של ה"מקצוענים",
הזמינו עכשיו:

[search_professionals_city category="gardners"]

דשא סינטטי כולל עולם שלם של סוגי, טווח מחירים רחב ואפשרויות רבות. מהי הבחירה הטובה עבורכם? האם כדאי להשקיע בדשא סינטטי יקר ואיך מתבצעת ההתקנה? איך לבצע השוואת מחירים נכונה? איך נקבע מחיר של דשא סינטטי? ריכזנו את כל התשובות במאמר מסודר: סוגי דשא סינטטי – כל מה שרציתם לדעת.

 

סוגי דשא סינטטי
סוגי דשא סינטטי

3 סוגי דשא סינטטי לפי רמת איכות

את סוגי הדשא הסינטטי נוכל לחלק לפי הגדרות איכות שונות. האם בהכרח רצוי לרכוש דשא סינטטי מהאיכות הגבוהה ביותר? לא ממש. זה תלוי באופי השימוש בדשא. אנחנו כאן עם העובדות:

דשא סינטטי באיכות נמוכה

דשא סינטטי זה הוא קצר כאשר גובה כל סיב נע בין 10-38 מ"מ. מחירו ינוע בין 15 ש"ח ל-45 ש"ח. במידה ואתם מעוניינים להניח את הדשא במקום בו ייעשה בו שימוש רב, איננו ממליצים על סוג דשא זה, מכיוון שבדריכה רבה הוא עלול להתבלות במהירות.

אם כן, מתי נמליץ על בחירה בדשא זה? תוכלו לרכוש דשא סינטטי באיכות נמוכה עבור גינות נוי הבאות לידי מדרך לעיתים נדירות או עבור חיפוי קרקע זמני שממילא יוחלף לאחר תקופה לא ארוכה.

דשא סינטטי באיכות ממוצעת

גובה כל סיב של דשא סינטטי באיכות בינונית עומד על 40-45 מ"מ כשמחירו נע על הטווח שבין 50 ש"ח ל-70 ש"ח למ"ר. דשא סינטטי באיכות בינונית מתאים לשלל סוגי שימושים: עבור מרפסות, גינות פרטיות, שטחים ציבוריים, שטחים עסקיים ועוד. מראה דשא סינטטי מסוג זה דומה למראה של דשא טבעי וניתן לבחור צבע ודגם מתוך מבחר גדול של דשאים.

דשא סינטטי באיכות גבוהה

דשא סינטטי פרמיום הוא דשא המיוצר בצפיפות סיבים ברמה גבוהה. גובה הסיבים נע בין 42-48 מ"מ ומחירו עומד על 85-125 ש"ח למ"ר. דשא סינטטי באיכות גבוהה נייעד למטרות ספורט, אירוח, משחקי ילדים ואפשרויות נוספות הכרוכות בדריכה רבה וממושכת.

צפיפות הסיבים ומרקמם מקנים לדשא מגע נעים ורך ולכן הוא מומלץ לשימוש עבור משטחי פעילות ומשחק לפעוטות וילדים.
חשוב לזכור שמשקל מרבד הדשא הסינטטי וצפיפות הסיבים הם המשפיעים הראשונים על מחיר הדשא, כאשר ניתן למצוא דשאים סינטטיים באורכים שווים בפערי מחיר משמעותיים.

כך תערכו השוואת מחירים מדויקת בין מחירי דשא סינטטי

לפניכם פירוט הפרמטרים השונים בקביעת מחיר דשא סינטטי:

רמת צפיפות הסיבים

הפרמטר העיקרי בקביעת מחיר דשא סינטטי קשור בצפיפות סיבי המרבד. או במילים אחרות: מה כמות הסיבים הקיימת בכל מטר רבוע של דשא סינטטי?

כמות הסיבים תיספר על פי כמות תפרים בכל מ"ר לצד מדד ה-DTEX, כלומר, משקל הסיבים.
דשא סינטטי צפוף הוא דשא סינטטי עמיד יותר שיעמוד בפני שחיקה ובלאי לאורך שנים, מה גם שנראות הדשא היא טבעית ורכה יותר.

מה זה DTEX?

DTEX הינו מונח המגדיר את כמות ומשקל הסיבים במרבד. מונח מקצועי זה יסייע לנו לוודא שהדשא באמת צפוף, שכן מספר התפרים לא בהכרח מעיד על מספר סיבים רב בכל תפר.  ככל שמשקל ה-DTEX יהיה גבוה יותר, הוא יעיד על איכות גבוהה יותר ועובי משמעותי.

מה זה DTEX?

סוגי דשא סינטטי

שיטות ייצור הדשא

שיטת הייצור המומלצת כיום הינה שיטת הסיב הכפול, זאת משום שטכנולוגיה זו מאפשרת רכישה של מרבד שאינו דורש תחזוקה ומילוי חול סיליקט או כדורי גומי בין הסיבים.

ישנן ספקים המשווקים דשא בשיטות הייצור הישנות המצריכות פיזור של חול סיליקט על מנת להעניק תמיכה לסיבים, אולם זו פעולה מצריכה חידוש מדי תקופה. שיטת הסיב הכפול אמנם דורשת ייצור יקר יותר, אך מנגד, חוסכת לכם משמעותית בתחזוקת הדשא.

אורך סיבי דשא סינטטי

אורך הסיב הוא פקטור משמעותי במראה הדשא ובאיכותו. אוהבים מראה של דשא קצוץ? בחרו באורך סיבים של עד 35 מ"מ. אם אתם מעדיפים מראה פראי יותר תוכלו לבחור דשא סינטטי של עד 45 מ"מ גובה.

ההמלצה המקצועית היא בחירה של סיבי דשא סינטטי בגובה הנע בין 25-25 מ"מ כך שהדשא מצד אחד לא יישחק במהירות ומצד שני לא יישכב ויקנה למרבד מראה כשל שטיח ירוק.

משקל מרבד הדשא

למשקל המרבד השפעה משמעותית על קביעת איכותו. דשא איכותי סינטטי שוקל לפחות 2.5 ק"ג לעומת דשא סינטטי באיכות נמוכה שמשקלו נע בין 1.5-2.5 ק"ג. משקל גבוה של מרבד דשא סינטטי יעיד על צפיפות חומר גבוהה מה שימנע בלאי ושחיקה.

אחריות על דשא סינטטי

בבחירת דשא סינטטי איכותי תוכלו ליהנות מתעודת אחריות ארוכת טווח: בין 3-5 שנות אחריות. כמו בכל ענף אחר, ברכישת מוצר הכולל תעודת אחריות מקיפה, אתם יכולים להיות רגועים בנוגע לטיב המוצר ואמינות הספק. חשוב לבדוק היטב מה מכילה תעודת האחריות. וודאו שהיא מציעה הגנה עבור מקרי פגיעה מהותיים במרבד הדשא הסינטטי, שכן ישנן חברות המציעות אחריות ארוכת טווח אולם לא כוללות בתוכה את הפרטים המהותיים.

אחריות על דשא סינטטי

 

איך לבצע התקנה של דשא סינטטי?

לאחר בחירת סוג הדשא המועדף וקנייתו אתם וודאי מעוניינים לדעת כיצד להתקינו בשטח הייעודי עבורו. במידה ויש לכם ידיים טובות תוכלו לבצע זאת באופן עצמאי, אם כי נדרשים לכך חומרים רבים ושונים וכן שכירת מכשור מתאים לצורך השלמת ההתקנה.

נציין כי התקנה של דשא סינטטי על משטח אדמה מורכבת משמעותית מהתקנת דשא סינטטי על בטון, מרצפות וכדומה. ניתן להזמין את שירותיו של גנן מקצועי בזמינות גבוהה שיבצע התקנת דשא סינטטי מושלמת על שלביה השונים, כך תוכלו להבטיח מראה מושלם ואיכות שימוש לאורך זמן.

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים

[search_professionals_city category="gardners"]