גנן מומלץ הראשון בגינון

מתי עושים הדברה בחצר

רוצים לדעת מתי עושים הדברה בחצר? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם עומדים בתו האיכות הנוקשה של ה"מקצוענים",
הזמינו עכשיו:

[search_professionals_city category="gardners"]

חצר – של בית פרטי או של בניין משותף – יכולה להיות מקום קסום אבל עלולה להיות גם מרחב שמושך אליו חרקים ומזיקים אחרים. כדי ליצור את המצב הרצוי וליהנות מחצר מטופחת ונעימה, חשוב לבצע הדברה מקצועית, ובפרט חובה לעשות זאת בתזמון הנכון.

הדברה עונתית נגד עשבים

עשבים שוטים הם צרה צרורה. אמנם המילה "עשבים" היא הגדרה שרירותית לצמחי בר, שיכולים להיראות יפים בעיני חלק מבני האדם, אבל כדאי לקחת בחשבון את העובדה שהם גוזלים משאבים חיוניים מכל הצמחים שנשתלו בחצר. בנוסף בחלק גדול מהמקרים הם פוגמים באסתטיות של המרחב, ולפעמים החצר נראית מוזנחת ואף מושכת אליה עכברים, נחשים ועוד בעלי חיים שאף אחד לא רוצה בקרבתו.

התזמון הנכון של הדברה נגד עשבים הוא בהתאם לסוג העשבים. ישנם כאלה שמוגדרים כשנתיים, ואצלם פיזור הזרעים מתרחש במהלך הסתיו. על-מנת למנוע צמיחה של אותם עשבים, ובהם למשל זנב שועל מצוי, כדאי לבצע את הדברת החצר בספטמבר או כבר באוגוסט. עבור עשבים אחרים שמוגדרים כעונתיים, מועד הפעולה נגדם נקבע בהתאם לעונה שבה הם צצים. עוד כדאי לקחת בחשבון שבחלק מהמקרים נדרש ריסוס בתדירות של אחת לשנה, ואילו עבור עשבים אחרים הדברה מקצועית עשויה להספיק לשנים רבות.

הדברה עונתית נגד עשבים

לפני הקמת הגינה

הדברת עשבים היא רק סוג אחד של פעולה שנדרשת כדי להבטיח גינה מלבלבת ונקייה ממזיקים. במקביל חשוב להגן על השטח מפני חרקים שעלולים להיות בעייתיים, ובהם נמלים מכל הסוגים, ערצבים וחגבים, יתושים, חיפושיות, זבובים ועוד.

הדברת השטח עוד לפני שמקימים את הגינה מאפשרת שימוש בחומרים כימיים רבי עוצמה, בלי לחשוש לנזק לצמחייה. כמובן שבמקרים אלה חשוב במיוחד לבחור חברת הדברה בעלת רישיון ולא פחות חשוב, יושרה מלאה, כך שכל החומרים יהיו כאלה אשר מאושרים לשימוש ע"י המשרד להגנת הסביבה. לאחר שהצמחים, השיחים, הדשא והעצים כבר נשתלו בגינה, ניתן לבצע הדברה אקולוגית או הדברה אורגנית, וכך למזער את הסיכון לפגיעה בצמחים ובסביבה.

כשמתגלים חרקים מזיקים

מצב נוסף שבו כדאי לבצע הדברת חצר, ובהקדם האפשרי, הוא כשבחצר מופיעים מזיקים שונים. במקרים אלה פעולת ההדברה תותאם לסוג החרק שהופיע. כך למשל הדברת ערצבים, שמתרחשת בדרך כלל בתחילת הקיץ, כוללת פיזור של פיתיונות רעל בצורת גרגרים בין הצמחים. הדברת נמלים אדומות (נמלי אש) מתבצעת בשעות הבוקר המוקדמות, אחרי שבמשך 3 ימים לא משקים את החצר, וכוללת גם היא פיזור של פיתיונות רעל בין הצמחים ועליהם. בדרך כלל נדרש סבב נוסף במרווח של שבועיים או שלושה. הדברה מורכבת במיוחד היא במקרה שיש חשש לטרמיטים – חרק ממשפחת התיקנאים שעלול לחסל עצים שלמים וגם רהיטי עץ אם ישנם כאלה בחצר. הופעת טרמיטים מחייבת פנייה לאנשי מקצוע בעלי ניסיון רב במיוחד בטיפול בהם.

כשמתגלים חרקים מזיקים

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים

[search_professionals_city category="gardners"]