גנן מומלץ הראשון בגינון

מתי נוכל לקבל פטור ממס הכנסה?

שמעתם פעם על פטור ממס הכנסה? אזרחים רבים בכלל לא מודעים לכך שהמדינה מציעה פטורים כאלו ואחרים ממיסוי. פטור ממס הכנסה נשמע כמו משהו שלא בהכרח יכול לקרות, שכן מדובר באפיק הכנסה משמעותי של המדינה עצמה. באמצעות מיסוי זה, המדינה יכולה לתקצב את המוסדות השונים, את התוכניות השונות ושירותים ציבוריים וממשלתיים מסוימים.

הדבר מקבל הקשר הגיוני יותר, כשמבינים שלא כל אוכלוסייה יכולה לקבל פטור ממס הכנסה. במאמר הבא נסביר בדיוק מתי ניתן לקבל פטור ממס הכנסה.

 

האם קיים פטור ממס הכנסה?

התשובה הקצרה לשאלה הזאת היא כן. פטור ממס הכנסה הוא דבר קיים. רשות המיסים היא זאת שמנפקת את האישור על פטור זה. לפני שאתם פונים אל רשות המיסים, כדאי שתמשיכו לעיין במאמר הבא. פטור ממס הכנסה הוא בדיוק הפטור שאתם חושבים שהוא. מדובר על פטור גורף, על כלל ההכנסות של האדם שמקבל את הפטור. הפטור יכול להעניק פטור מלא או פטור חלקי, באופן קבוע או באופן זמני.

מס הכנסה

זכאות שנקבעת לפי מצב גופני

לא כל אזרח זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה מטעם רשות המיסים. המדינה מבינה שבהחלט מדובר בפטור נחשק, אך היא יודעת שבכל זאת היא צריכה לשמור על רמת הכנסה גבוהה. לכן, כדי לשמור על האיזון, המדינה מאפשרת רק לאנשים שמצבם הגופני חמור במיוחד לקבל את הפטור הזה. מי שיש לו נכות מסוימת, כתוצאה ממספר סיבות מסוימות, יכול לקבל פטור ממס הכנסה עם אחוזי הנכות שנקבעו לו הם 90% ומעלה.

 

מחלה כרונית

מחלות כרוניות רבות, כמו אי ספיקת לב, סרטן ריאות, סוכרת משני הסוגים או קרוהן למשל, יכולות להוביל את החולה למצב גופני חמור במיוחד, עד כדי כך שהוא יגיע למצב של נכות במרה גבוהה שתאפשר לו לקבל פטור.

 

פציעה גופנית

פציעות גופניות יכולות להתרחש ממגוון סיבות. פציעות גופניות יכולות לבוא לידי ביטוי בעצמות או בשרירים למשל, באזורים שונים בגוף. פציעה גופנית עם אחוז נכות של 90% או יותר, תזכה את הפצוע בקבלת פטור ממס הכנסה.

פגיעה גופנית

תאונה

תאונות מסוימות יכולות להוביל לנכות קבועה וחמורה במיוחד. בין היתר, תאונות דרכים ותאונות עבודה עשויות להוביל להיפוך במצבו הגופני של האדם, מאדם בריא לאחד שנמצא במצב חמור במיוחד.

 

עיוורון ולקות ראיה

המדינה מעניקה פטור ממס הכנסה גם לעיוורים או לקויי ראיה. לא כל אדם שמרכיב משקפיים זכאי לקבלת הפטור. הפטור מתאפשר רק למי שהוציא תעודת עיוור או תעודת לקוי ראיה מטעם מינהלת המוגבלויות.

 

קבלת הפטור בסיוע של אנשי מקצוע

למרות שנשמע שהמצבים שמאפשרים קבלת פטור ממס הכנסה הם מצבים חמורים במיוחד, המדינה לא תמיד ששה לסייע לנפגעים השונים. לכן, מוטב להיעזר בסיוע המקצועי של גופים שמעניקים ליווי בהליך לקבלת הפטור.

מַס

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]