גנן מומלץ הראשון בגינון

מי מוסמך להתקין מצלמות?

השימוש במצלמות מעקב במקום העבודה הפך ליותר ויותר נפוץ בשנים האחרונות, ולא בכדי. עסקים שונים משתמשים בהן מטעמי בטיחות וביטחון, הגנה על נכסי העסק ומעקב אחר התנהלות העובדים. עם זאת, התקנת מצלמות מעקב במקום העבודה עלול להעלות חששות כבדים לגבי פרטיות עובדי העסק, על כן נקבע חוק המתייחס לגורם המוסמך לבצע את משימת התקנת המצלמות.יותר ויותר עסקים מחליטים להתקין מצלמות בשנים האחרונות, שכן המצלמות יכולות לתעד באופן מקיף את התנהלות העובדים לאורך כל יום העבודה, כמו גם את הלקוחות שנכנסים ויוצאים מהעסק.

לכן, חשוב לקבוע הנחיות ברורות לשימוש במצלמות מעקב במקום העבודה, ועל המעסיקים לעמוד בחובות מסוימות של סבירות, מידתיות, תום לב והגינות.במאמר הבא נדון מי מוסמך להתקין מצלמות במקום העבודה ובתהליך מימוש הזכות תוך התחשבות בזכויות עובדי העסק ביחס להתקנת המצלמות, מיקום התקנת המצלמות והחשיבות שבקביעת מדיניות מפורשת עבור כל הנוגעים בדבר.

 

מהן החובות החלות על מעסיק שרוצה להתקין מצלמות בעסק?

לפני שמעסיק מחליט להתקין מצלמות מעקב בעסק שלו, יצטרך קודם לקבוע מדיניות מסודרת ומפורטת, ולאחר מכן יצטרך לעדכן את העובדים שלו באופן מלא בנוגע למדיניות הזו עוד לפני שיתקין את המצלמות בעסק, על מנת שיהיו מודעים לכל השינויים שיתבצעו מכאן והלאה.

על המעסיק להציג את המדיניות הזו לעובדי העסק בצורה מסודרת, וליידע אותם על המיקום המדויק שבו נמצאות מצלמות המעקב במקום העבודה. לקבלת מידע עבור שירות התקנת מצלמות לחצו כאן.

להתקין מצלמות

כיצד יש לתכנן מיקום המצלמות?

במהלך תכנון מערכת המצלמות והשימוש בה כדאי יהיה להתייחס למקומות אותם נרצה לכסות בעזרת המצלמות, מספר המצלמות שנרצה להתקין, הזמן בו נרצה שהם יפעלו לאורך היום וכן משך הזמן בו ישמרו חומרי הצילום.

על המעסיק לוודא כי הקריטריונים הללו עומדים בחוק באופן מלא, על מנת להבטיח שהפגיעה בפרטיות העובדים אינה עוברת על החוק.

 

באילו מקרים כדאי להציב מצלמות אבטחה בעסק?

לרוב, התקנת מצלמות מעקב בעסק נועדו להגן על בטיחות הלקוחות והעובדים, הגנה על מידע מסוים, וכן על מנת לפקח ככל הניתן על משמעת העובדים בזמן יום העבודה.

לפי החוק, המעסיק לא יוכל להשתמש בצילומי האבטחה למטרות אחרות, אלא אם גורם חיצוני המשטרה ביקשה להשתמש בחומרי הצילום מסיבה מסוימת שאינה קשורה בסיבותיו של המעסיק.

הלגיטימציה של מיקום התקנת המצלמה חייבת להתחשב באופן מלא בפרטיותו של העובד באזורים השונים של מקום העבודה. שכן יש מקומות בעסק שהעובד מצפה שלא יצולם בהם –  ובמקומות האלו חל איסור מוחלט להתקין מצלמות, לרבות השירותים, בחדר ההלבשה או מטבחון.

 

לסיכום,

התקנת המצלמות היא אקט חיוני ואף הכרחי במקרים מסוימים, כל שנותר לכם הוא לבדוק האם אתם עומדים בדרישות החוק וכמובן להיעזר במי שמוסמך לבצע את המשימה המורכבת הזו.

להתקין מצלמות

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]