גנן מומלץ הראשון בגינון

מהו צו מבנה מסוכן וכיצד ניתן להסירו?

בשנים האחרונות המודעות למבנים מסוכנים הולכת וגדלה בחברה הישראלית. החשש הקיים מרעידת אדמה עוצמתית שתפקוד את אזורנו בשנים הקרובות מביא לערנות מוגברת בנושא זה, ועיריות רבות מנפיקות למבנים רבים צו שנקרא "צו מבנה מסוכן". מה המשמעות של צו שכזה ומה עושים אם המבנה בו אנו מתגוררים קיבל צו כזה?

 

מהו צו מבנה מסוכן?

צו מבנה מסוכן הוא צו אותו מוציאה העירייה או הרשות המקומית בה ממוקם המבנה. צו זה קובע כי מדובר במבנה מסוכן, משמע מבנה המהווה סכנה למתגוררים בו ולסביבה. מבנה מסוכן יכול להיות מבנה ישן מאוד אך גם מבנים יותר חדשים שהתגלו בהם ליקויים שונים. את ההגדרה של מבנה מסוכן יכול לתת רק מהנדס מבנה מוסמך, שבחן ובדק את המבנה לעומק.

בניין מסוכן

מה המטרה של צו מבנה מסוכן?

מטרתו של צו מבנה מסוכן, אותו מנפיקה העירייה בבית המשפט, הינה לחייב את בעלי המבנה לשפץ או לשקם אותו. שיפוץ זה נועד על מנת לשפר את בטיחות המבנה עבור דייריו ואנשים נוספים המתגוררים באזור. לכל מבנה שמקבל צו מבנה מסוכן יש רשימת ליקויים שונה שנדרש לטפל בה על מנת לטפל בצו. ליקויים עלולים להיות חשש מיציבות המבנה במקרה של רעידת אדמה אך גם דברים אחרים, כמו בעיות סניטריות או מזהמים שונים.

 

כיצד מסירים צו מבנה מסוכן?

מכיוון שצו מבנה מסוכן מונפק על ידי הרשות המקומית ודרך בית המשפט, אין טעם לנסות להתחמק או להתעלם ממנו. מי ששלחו אותו יודעים איפה אתם גרים! לכן מסלול הפעולה המומלץ כאשר אתם מקבלים צו מבנה מסוכן, הוא לפנות למהנדס מבנה מוסמך או לחברה המתעסקת בשיפוץ או שיקום מבנים כמו החברה למבנים מסוכנים. בין אם מדובר בחיזוק עמודי הבניין או שינוי חזית הבניין, הדרך המהירה ביותר להיפטר מצו מבנה מסוכן היא לפתור את הליקוי עליו הצו מתריע.

בניין מסוכן

האם יש דרך להימנע מהתערבות בית המשפט ומשליחת צו מבנה מסוכן?

בשנים האחרונות רבות מהרשויות המקומיות מעלות הילוך בנושא מבנים מסוכנים. לכן, במידה ואתם מתגוררים במבנה ישן, קיים סיכוי גבוה שגם לכם יונפק צו כזה. הדרך האידיאלית להימנע מהתערבות בית המשפט היא ליצור קשר עצמאית עם מהנדס מבנה, להבין מהם הליקויים השונים הקיימים במבנה ולפתור אותם. מומלץ גם בעת תיקון הליקויים, לא לנסות לחסוך, ולעבוד עם אנשי מקצוע מוסמכים ומקצועיים.

 

סיכום

צו מבנה מסוכן הוא צו שמוציאה העירייה בעזרת בית המשפט, אשר מצביע על ליקויים במבנה מסוים ודורש לתקנם למען בטיחות הדיירים ודיירי האזור. ליקויים אלו קשורים בדרך כלל ליציבות המבנה אך לא רק. יכולות להיות מגוון סיבות בגינן מבנה יוגדר כמבנה מסוכן. הדרך להסיר את הצו היא על ידי תיקון הליקויים המצוינים בו.
בניין מסוכן

 

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]