גנן מומלץ הראשון בגינון

מאילו סיבות כורתים עצים?

עצים הם חלק מהותי מהמערכת האקולוגית של כדור הארץ. הם מספקים מחסה ומזון לבעלי חיים, עוזרים לווסת את האקלים ומייצרים חמצן. למרות חשיבותם, עצים נכרתים לרוב מסיבות שונות. בעוד שכריתת יערות וכריתת עצים היו גורמים משמעותיים לאובדן עצים ברחבי העולם, ישנן סיבות אחרות מדוע עצים נכרתים במצבים ספציפיים.

הסיבות לכריתת עצים יכולות להיות רבות ומגוונות, וזאת למרות שהם עוזרים לווסת את מצב האקלים בעולם ומייצרים עבורנו חמצן. במאמר הבא נרחיב על הסיבות שבגינן יש לכרות עצים במקרים ספציפיים וייחודיים.

 

פיתוח עירוני

אחת הסיבות שבגללן כורתים עצים היא למטרת פיתוח עירוני. ככל שהערים גדלות, הביקוש לאדמות גדל, מה שמוביל לפינוי יערות וחורשות. עיור מצריך הקמת כבישים, מבנים ותשתיות נוספות, שכולן דורשות סילוק עצים. סוג זה של כריתת עצים נעשה לעתים קרובות כדי ליצור מקום לבניינים, כבישים ושירותים עירוניים אחרים, כגון פארקים ומגרשי משחקים.

פיתוח עירוני

מטרות חקלאיות

סיבה נוספת שבגינה כורתים עצים היא למטרות חקלאיות. החקלאים מפנים אדמה כדי לפנות מקום לגידולים, בעלי חיים וצורות חקלאות אחרות. סוג זה של כריתת עצים נראה לעתים קרובות באזורים שבהם החקלאות היא נפוצה, והקרקעות מועטות.

ניתן גם לכרות עצים עבור חקלאות מסחרית, כגון גידול יבולים כמו סויה, שמן דקלים או גומי. חקלאות מסחרית יכולה להוביל לכריתת יערות בקנה מידה גדול, שיכולה להיות בעלת השפעות סביבתיות משמעותיות.

 

פיתוח תשתיות

מלבד פיתוח עירוני וחקלאות, ניתן גם לכרות עצים לצורך פיתוח תשתיות. פרויקטים של פיתוח תשתיות כמו כבישים מהירים, מסילות רכבת וקווי חשמל דורשים לעתים קרובות כריתת עצים. סוג זה של כריתת עצים נעשה בדרך כלל כדי ליצור מקום לציוד בנייה וכדי להבטיח שהתשתית נקייה מכל מכשול. הקמת סכרים ופרויקטים אחרים עשויים לדרוש גם הסרת מקורות של עצים באזורים המושפעים.

פיתוח תשתיות

טעמי בטיחות

במקרים מסוימים, עצים נכרתים מטעמי בטיחות. עצים חולים או מתים עלולים להוות סיכון לאנשים או לרכוש, במיוחד אם הם נמצאים באזורים מאוכלסים במיוחד או מועדים לאסונות טבע כמו הוריקנים וסופות טורנדו. כריתת עצים עשויה להיות נחוצה גם כדי למנוע את התפשטותן של מחלות או מזיקים.

 

עצים כמשאב

בנוסף לסיבות המפורטות לעיל, ניתן גם לכרות עצים לצורך מיצוי משאבים. קצירת עצים, למשל, כרוכה בסילוק עצים למטרת ייצור רהיטי עץ ומוצרי עץ אחרים. סוג זה של כריתת עצים יכול להיעשות באופן בר קיימא, עם נטיעת עצים חדשים במקום אלה שנכרתו. עם זאת, שיטות כריתת עצים שאינן בנות קיימא עלולות להוביל לכריתת יערות, שעלולה להיות בעלת השפעות סביבתיות משמעותיות.

לסיכום, עצים נכרתים מסיבות שונות, החל מפיתוח עירוני, חקלאות ופיתוח תשתיות ועד טעמי בטיחות ומיצוי משאבים. בעוד שחלק מהסרת עצים נחוצה, חשוב לוודא שהיא נעשית באופן בר קיימא ושמתבצעת שתילת עצים חדשים במקום אלה שהוסרו. הגנה על עצים ויערות היא חיונית לשמירה על כדור הארץ ולהבטחת עתיד בר קיימא עבור אוכלוסיית העולם.

עצים כמשאב

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]