גנן מומלץ הראשון בגינון

למה כלבים אוכלים דשא?

הכלב, כמו שכולנו יודעים, הוא בעל חיים שבוית מהזאב. הזאב הוא בעל חיים טורף, שאוכל בשר ולא עשב, ולכן זה נראה לנו מוזר מאוד שיש כלבים שאוכלים דשא. אבל כל בעל כלב יודע שהרבה מאוד פעמים הוא יוצא לטייל עם הכלב שלו בפארק והכלב מתחיל לנשנש את הדשא כאילו שהוא כבשה. אז יצאנו לברר עבורכם מה הקטע, למה הכלב שלכם אוכל דשא למרות שאתם מפנקים אותו באוכל משובח, איכותי ומזין.

 

אז למה כלבים אוכלים דשא?

כדי לענות על השאלה הזו התייעצנו עם המומחים של חנות חיות פט בסט. ישנן כמה סיבות שגורמות לכלבים לאכול דשא ולשלב אותו בתזונה שלהם. הסיבה הראשונה יכולה להיות סתם משעמום. יש כלבים שלא מוציאים מספיק אנרגיה ומחפשים כל הזמן עוד ריגושים והרפתקאות חדשות. אחת הדרכים לעשות את זה היא לכרסם ולנשנש את הדשא. סיבה נוספת יכולה להיות סיבה תזונתית. נכון שכלבים הם צאצאים של אוכלי בשר, אבל גם אוכלי הבשר מקבלים את העשב שהטרף שלהם אכל.

אז למה כלבים אוכלים דשא?

האם זה בעייתי שהכלב שלי אוכל דשא?

אחת הבעיות הכי גדולות שיש באכילת דשא אצל כלבים יכולה להיות הרעלה משנית מחומרי הריסוס וההדברה שבעזרתם מטפלים בדשא. הרבה מדשאות, בייחוד בפארקים ציבוריים ובגנים, מטופלות בחומרים חריפים ורעילים. ברגע שהכלב לועס ואוכל את הדשא בפארק הוא נחשף לחומרים הללו ויכול חלילה להיפגע. לכן חשוב להקפיד על כך שהכלב שלכם לא ילעס דשא שאולי טופל בחומרי הדברה וריסוס חריפים.

 

מה לעשות כדי למנוע מהכלב שלי לאכול דשא?

כמו שאמרנו, הסיבה הראשונה לאכילת דשא היא שעמום ומחסור בפעילות. לכן קל מאוד למנוע אכילת דשא שנגרמת מהסיבה הזו. הכלב שלכם זקוק לעוד זמן משחק, לפריקת אנרגיות ולפעילות. פנקו אותו בצעצועים ובמשחקים שונים, שחקו איתו, צאו איתו לטייל, וגרמו לו להוציא אנרגיה.

פתרון נוסף, אך פחות נעים מבחינת הכלב יכול להיות מחסום פה. לא תמיד אנו רוצים לשים לכלב שלנו מחסום, אבל כאשר אנו יודעים בוודאות שדשא מסוים מטופל בחומרי ריסוס והדברה חריפים נשים לו את המחסום כדי לשמור עליו. דרך נוספת למנוע מהכלב לאכול דשא היא כמובן תהליך של אילוף.

מה לעשות כדי למנוע מהכלב שלי לאכול דשא?

אכילת דשא וכאבי בטן

ישנה טענה שכלבים אוכלים דשא דווקא כאשר יש להם כאבי בטן או גירויים בקיבה. הדשא מקל על הכאב, אך הוא יכול לגרום לכלב גם להקיא. גם אם מדובר על הקלה, הדשא ממש לא בריא לכלבים מכיוון שהקאות בתדירות גבוהה יכולות לגרום לבעיות בריאותיות אחרות. אם יש לכלב שלכם בעיה בריאותית בבטן צריך פשוט לטפל בבעיה באופן מקצועי.

 

סיכום

אכילת דשא אצל כלבים היא דבר די נפוץ, ולא משהו חריג שהכלב שלכם עושה. חשוב למנוע את זה ככל האפשר, בייחוד אם הדשא מטופל בחומרי ריסוס והדברה רעילים.

סיכום

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]