גנן מומלץ הראשון בגינון

לאמץ את החום: מדריך לבחירת העץ המתאים לחימום יעיל ובר קיימא

עוד לפני שהמציאו את המזגן או מפזר החום, עץ היה הדבר שעליו אנשים הסתמכו כדי לחמם חללים. גם כיום אנשים משתמשים בהסקה עם עצים אמיתיים כדי לחמם את הבית שלהם בימי החורף הקרירים. עם זאת, לא כל עץ מתאים למשימה זו. במאמר זה נפרט בפניכם את הגורמים שחשוב לקחת בחשבון בעת בחירת העץ המתאים ביותר לחימום יעיל ובר קיימא.

 

עץ קשה מול עץ רך

אחד המאפיינים הראשונים של עצים להסקה שכדאי לקחת בחשבון הוא עץ קשה אל מול עץ רך. יש סוגי עצים קשים, לדוגמה כמו עצי אלון, שהם צפופים יותר ובזכות זה נשרפים לאט יותר- מה שאומר שהם יכולים להוות מקור חום לזמן ארוך יותר. לעומת זאת, עצים רכים כמו עצי אורן נשרפים מהר יותר, אבל הם יכולים להידלק במהירות גבוהה יותר מה שאומר שתוכלו להתניע את ההסקה מהר יותר. אתם יכולים לבחור באחד מהם או לשלב בין השניים.

עצים להסקה

גודל העצים

הגודל של העץ משפיע באופן משמעותי על הדרך שבה הוא יישרף ובעקבות כך על החום שהוא יספק לכם. חתיכות עץ קטנות יתלקחו יותר מהר והן טובות כדי להתחיל את תהליך ההסקה, בעוד שבולי עץ גדולים יותר יכולים להיות מקור חום מתמשך ולהתאים לחללי מגורים גדולים יותר.

 

הימנעות מעץ מעובד או צבוע

חשוב לבחור בעצים טבעיים לחלוטין. אין להשתמש בעץ שעבר עיבוד או בעץ צבוע לצורך חימום בהסקה. שריפת עצים מהסוג הזה עלולה לשחרר כימיקלים רעילים לאוויר ולייצר סיכונים בריאותיים וסיכונים סביבתיים. היצמדו לעץ טבעי לא מעובד כדי לחמם את החלל בצורה בטוחה, יעילה וידידותית לסביבה.

עצים להסקה

חברות ידידותיות לסביבה

בחירה בעץ ממקור בר-קיימא היא חשובה כי בסופו של דבר כולנו רוצים לשמור על כדור הארץ שלנו- יש לנו רק אחד. חפשו ספקי עצים עם מודעות סביבתית שמציינים את זה שהעצים שלהם נקטפים באחריות. כך תוכלו לדעת שהעצים יוכלו להתחדש והרכישה שלכם היא בעלת השפעה מינימלית על המערכות האקולוגיות המקומיות. בנוסף, מומלץ לבחור בעץ מחברות מקומיות כי כך תוכלו להפחית את הפליטה המזיקה ששינוע למרחקים ארוכים מייצר וכך לתמוך בכלכלה מקומית.

 

אחסון ותחזוקה

בנוסף לבחירה של העץ עצמו, חשוב גם לאחסן ולתחזק אותו נכון בשביל מקסימום יעילות ומינימום פגיעה בסביבה. ודאו שהעץ שלכם מאוורר היטב ומוגן מפני גשם ורטיבות אחרת, ולפני שאתם מכניסים עצים להסקה חשוב נקו את האח כדי למנוע שריפה של פסולת.

 

לסיכום

בחירת העץ המתאים, אם זה הסוג שלו או הגודל שלו, יכולה להיות חשובה מאוד במבחן היעילות והמודעות הסביבתית. קחו בחשבון את הגורמים השונים שהצגנו וכך תוכלו לבצע בחירה מושכלת ולחמם את החלל שלכם היטב!

עצים להסקה

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]