גנן מומלץ הראשון בגינון

כך תדעו האם פלשו לביתכם פשפשים

פשפשים הם בעיה הולכת וגוברת בבתים רבים בלי קשר לעניין חיות המחמד בבית. כלומר, התופעה הזו מגיעה גם לאנשים אשר מגדלים בעלי חיים בביתם וגם לאלו שלא. לכן, מאד חשוב לדעת כיצד לזהות את הפשפשים ובכך לגלות האם הם פלשו לביתכם או לא. פשפשים יכולים להיות קשים מאוד לגילוי ויכולים לגרום לנזק בלתי מבוטל אם לא בודקים אותם, לכן חשוב להכיר את הסימנים השונים.

 

יתושים או פשפשים?

כמובן שאת הסימן הראשון והמובהק ביותר לפשפשים נגלה בדרך הקשה – הסימן הנ״ל הוא בדרך כלל עקיצות אדומות ומגרדות על העור. פשפשים כפי שבוודאי הבנתם, ניזונים מדם אנושי ונשיכתם גורמת להופעת סימנים אדומים בולטים אשר מזכירים מאד עקיצות יתושים. עקיצות אלו עלולות להפוך ליותר ויותר מגרדות וכואבות, והן בהחלט יכולות לאשש את העבודה שיש לכם פשפשים בבית.

חרקי מיטה

סדינים מלוכלכים – לא מה שחשבתם

סימן נוסף להדבקה בפשפשים הוא הופעה של כתמים כהים על הסדינים, ציפיות הכריות והמזרונים שלכם. כן, גם אם בדיוק לפני יומיים החלפתם מצעים. מה הם הכתמים הללו? ובכן, כתמים אלו הם למעשה צואת פשפשים ואין ספק כי הם יכולים להוות אינדיקציה לכך שיש לכם פשפשים בבית.

 

טוב מראה עיניים

לבסוף, ניתן לראות פשפשים גם בעיניים. למזלנו, לא מדובר בחרק קטנטן עד בלתי נראה. אז איך תדעו אם מדובר בפשפש? ובכן, פשפשים הם חרקים קטנים בצורת אליפסה שצבעם בדרך כלל חום-אדמדם וגודלם יכול לנוע בין מילימטר אחד ל7 מילימטרים וניתן למצוא אותם בנקודות מסתור קטנות ברחבי הבית. מומלץ להתעמק במיוחד באיזור המיטה, זה האמזור האהוב עליהם. יתכן ותזדקקו בשירות הדברת פשפש המיטה.

 

איך הם הגיעו לביתכם?

  1. לכלוך – פשפשים נמשכים ללכלוך, אבק ובלגן, כך שבית שאינו נקי ושמור באופן קבוע יכול להוות סביבה מזמינה לפשפשים ואף לחרקים אחרים.
  2. המנעות מהדברות – חשוב לבצע איטום סדקים וחריצים שימוש ולהקפיד על שימוש בקוטלי חרקים הפינות הבית פעם בכמה חודשים ואף בריסוס ״רציני״ פעם בשנה.
  3. מבחוץ – פשפשי המיטה יכולים לנדוד בקלות ממקום למקום, כך שאם אתם מטיילים לעתים קרובות ומתארחים בבתי מלון, אכסניות או מקומות אחרים בהם ישנם פשפשים, תוכלו בקלות להביא הביתה כמה טרמפיסטים לא רצויים. יתכן ואפילו הבאתם איתכם פשפשים הבייתה מהסלון של החברה הכי טובה שלכם.
  4. רהיטים משומשים – קניית רהיטים מחנויות יד שנייה, עלולה להגביר את הסיכון להכנסת פשפשים הבייתה.

חרקי מיטה

זמן זה כוח

זכרו – במידה ואתם חושדים כי חיים לכם פשפשים בבית, חשוב לנקוט בפעולה בהקדם האפשרי ולא להתמהמה. פשפשים יכולים להתפשט במהירות ולגרום נזק גדול מאד אם לא מטפלים בהם. הן גופנית והן למצעים שלכם. כדאי לפנות מיד לחברת הדברה מקצועית שתעזור לכם לזהות ולהעלים את הפשפשים בביתכם, כך יחזור הסדר והניקיון ביעילות ומהירות.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, על ידי מודעות לסימנים של פשפשים, אתם יכולים כעת לתפוס את הבעיה כשהיא עוד בחיתוליה. חלק גדול מפיתרון הבעיה הוא לדעת כיצד לזהות את המזיקים הללו ובכך למנוע בלגן אמיתי. אל תשברו את הראש בשיטות הדברה ביתיות או בטריקים ותרופות סבתא, פנו למומחים. הם מנוסים ומיומנים.

חרקי מיטה

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]