גנן מומלץ הראשון בגינון

כיצד בעל מקצוע מאתר נזילות?

החורף נמצא בשיאו ואחת התופעות הפחות אהובות עלינו במהלכו אלו נזילות שעלולות להופיע בכל מיני מקומות בבית. בין אם מדובר על נזילה מצינור, מקיר או אפילו נזילה מהגג, הדרך הנכונה לטפל בנזילה היא קודם כל לאתר אותה. למרבה הצער, איתור נזילות הוא לא תמיד דבר פשוט, אך בדיוק בשביל זה יש את אנשי המקצוע מהתחום שיעזרו לכם לגלות את מקור הנזילה.

 

איתור נזילות

עוד לפני שנספר לכם על איתור נזילות משה שליו, חשוב להבין למה פעולת האיתור היא החלק החשוב ביותר בכל טיפול בנזילה. אחד העקרונות הכי חשובים ביחס לנזילות הוא שמים עומדים אף פעם לא יישארו במקום שלהם. על מה מדובר, חשוב להבין מה המקור שבו המים מצטברים כיון שאם לא נגיע אליו הם בסופו של דבר יחדרו את האיטום.

יתר על כן, אם לא נגלה את המקור של הנזילה נצטרך לא לעם פעם לפתוח קירות, תקרות או תשתיות בלי שיש צורך אמיתי בכך. גילוי מקור הנזילה יאפשר לנו להגיע בצורה כירורגית למקום שלה ולטפל בה בצורה ממוקדת. אז אחרי שהבנתם את זה, הגיע הזמן לספר לכם על מספר שיטות שמאפשרות לאנשי מקצוע לגלות נזילות גם כאשר הדבר הזה נראה בלתי אפשרי.

נזילות לבית

גלאי קול

מים זורמים משמיעים רעשים. לאוזן האנושית לא תמיד קל לשמוע את הרעשים הללו לפעמים זה גם יהיה בלתי אפשרי, אולם בעזרת גלאי קול מתקדמים ניתן לאתר את הרעש הזה בקלות. ברגע שתזהו נזילה אצלכם בבית, איש המקצוע יגיע יחד עם גלאי קול מתאימים כדי לאתר את המיקום המדויק שלה ולטפל בה בצורה ממוקדת.

 

מצלמות מתקדמות

עוד אפשרות לאיתור הנזילה היא בעזרת מצלמות מתקדמות. בעוד שמצלמה רגילה לא יכולה לזהות את מה שנמצא מעבר לקיר, לאנשי מקצוע בתחום איתור הנזילות יש מצלמות שעובדות בצורה דומה לזו של מצלמות רנטגן ומאפשרות לראות גם מבעד לקיר. בדרך כלל יהיו אלו מצלמות טרמיות שמזהות הבדלי טמפרטורה וכך מאפשרות לנו להבין היכן ההצטברות של המים.

 

החדרת מצלמה לצנרת

המקרה האחרון שעליו נדבר הוא זה שמתעורר בעקבות נזילה בצנרת. כדי שלא תצטרכו לפתוח את כל הצנרת ולטפל בנזילה, מה שעושים זה להכניס מצלמה לצנרת של הבית. המצלמה משדרת למסך שנמצא ביד של איש המקצוע וכך הוא ידע לזהות בדיוק מה המקור של הנזילה ולטפל בה.

 

לסיכום

איתור נזילה הוא אמנם לא דבר קל, אולם בעזרת כלים מקצועיים ניתן לעשות את זה. בשלב הראשון איש המקצוע יסקור את אזור הנזילה, ולפעמים הניסיון שלו יאפשר לו להבין בדיוק מה המקור שלה. במקרים אחרים ניתן להשתמש במצלמות מתקדמות, גלאי קול או החדרה של מצלמה למערכת צינורות כדי להגיע למקור המדויק של הנזילה ולטפל בה באופן שיפתור אותה אחת ולתמיד.

מקצועי

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים

[search_professionals_city category="gardners"]