גנן מומלץ הראשון בגינון

אילו סוגי דשא קיימים ואיזה הכי יתאים לכם?

אם כבר החלטתם שאצלכם בגינה או בחצר יהיה דשא אמיתי, כבר עשיתם החלטה טובה ראשונה. השלב הבא הוא בחירת הדשא המתאים מבין הסוגים והזנים הרבים, ששונים זה מזה כמעט בכל מאפיין. לכן כדאי להכיר את הזנים השונים ואת ההבדלים ביניהם כדי לבחור את הדשא המתאים ביותר עבור החצר שלכם. מוכנים? קדימה!

 

דשא מגדלים או מניחים?

שתי האפשרויות ליצירת משטח דשא הן דשא זרוע ודשא מוכן. דשא זרוע הוא דשא שמגודל באופן מסורתי, כלומר זרעי הדשא נזרעים באדמה וגדלים לאיטם. דשא מוכן מובא במרבדים של דשא שכבר גדל. לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות. דשא מוכן יתאים למי שמוגבל בזמן ומעוניין בדשא ירוק במהירות האפשרית. דשא זרוע צומח בקצב איטי אבל התוצאה היא דשא מותאם אישית (על ידי זריעת תערובת זרעים) יפה ועמיד לאורך זמן.

לגדל דשא

הדשא ירוק יותר?

החלום של מרבד דשא ירוק הוא חלום נפוץ ולא בכדי – דשא מרענן את מראה הגינה, מסנן אוויר, מייצר חמצן ומפחית רעשים. בנוסף הוא מהווה משטח שמותאם לפעילויות של בני כל הגילאים, ויודע להתאושש במהירות גם לאחר ששימש למשחק או לפעילות. אם אתם חולמים על דשא ירוק, בכל עונות השנה – כדאי להעדיף זריעה של שילוב זנים שביניהם גם זנים של דשא קיץ, כמו למשל דשא מסוג אלטורו וגם זנים של דשא חורף.

 

רגליים יחפות בדשא?

מלבד הצבע, כאשר משתמשים בכר דשא, גם למגע של הדשא יש השפעה על הבחירה הנכונה עבורכם. זה קריטריון חשוב אם האזור בו מתוכנן להיות דשא הוא אזור שמיועד לא רק להנאה ויזואלית אלא שאתם מתכוונים להשתמש בו, ומעוניינים בדשא עליו יהיה נעים ונוח גם לשבת ואפילו ללכת בו יחפים.

זנים של דשא זרוע הם בדרך כלל רכים ועדינים יותר מזנים של דשא מוכן. כדי שהדשא שלכם יתאים לרכות המושלמת עבורכם, כדאי להתייעץ עם מומחים מטעם אתר "הגנן שלי".

 

דשא חורף או דשא קיץ?

ברוב מדינות העולם ברור מאוד האם כדאי לבחור בדשא קיץ, שמגיע בדרך כלל מאזורים שונים בעולם שבהם יש בעיקר טמפרטורות גבוהות, או בדשא חורף, שמקורו בחלקים הקרים בעולם. דשא קיץ נכנס לסוג של תרדמת בימי החורף ומתאושש באביב, ואילו דשא חורף הוא בשיא יופיו בחורף אך עלול להצהיב תחת שמש קיצית. גם כאן הפתרון הוא בדרך כלל שילוב של יותר מזן דשא אחד, כדי להבטיח שהדשא שלכם יהיה ירוק במשך כל ימות השנה.

 

מה עושים על הדשא?

מאפיין נוסף וחשוב של דשא הוא העמידות והחוזק של הדשא והיכולות שלו לשאת דריכה ולהתאושש במהירות. אם רוב הפעילות על הדשא תהיה בהליכה או בריצה בנעליים, כדאי לבחור בזן עמיד וחזק אבל אם אתם מתכוונים לשבת על הדשא לפיקניקים או משחקים ולהתגלגל עליו בהנאה, תעדיפו כנראה דשא עדין ורך יותר.

 

לסיכום

אם תדעו לומר מה חשוב לכם במדשאה ומה אתם מתכננים לעשות בה, מומחה בתחום הדשא יוכל להמליץ לכם בקלות על זן הדשא המתאים ביותר עבורכם.

דֶשֶׁא

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]