גנן מומלץ הראשון בגינון

חיים ירוקים – כך תהפכו את הבית והגינה לאקולוגיים יותר

בשנת 2023, אף אחד לא יכול להגיד שהוא לא מודע למשבר האקלים. גם אם נרצה להתעלם ממנו, הוא כאן כדי להישאר והוא משפיע על אלמנטים גדולים ומשמעותיים בחיים שלנו, ובקרוב גם על חיי הילדים והנכדים שלנו. נכון, לצערנו לא כולנו יכולים להעביר חוקים בכנסת בנושא האקלים, אבל יש לנו דרך להשפיע – בבית הפרטי שלנו. איך נוכל לאמץ הרגלים אקולוגיים בחיינו הפרטיים? כל התשובות במאמר זה. 

 

שלבו יועצים לבנייה ירוקה בהליך הבנייה

אם אתם בתחילת התכנון של בית חדש, אתם יכולים לבחור להשפיע לטובה מבחינה אקולוגית בכך שתשלבו יועצים לבנייה ירוקה תוך כדי הליך התכנון, כמו למשל יועץ קרינה לסביבה ירוקה. מומחה מתחום זה יוכל לערוך בדיקה בארונות ומכשירי החשמל, כבלי חשמל וחדרי שנאיים, וכן אנטנות סולאריות ונתבים אלחוטיים ביתיים, ולהכין דו״ח בו תראו אם ואילו סוגי קרינה חורגות מההתקן המותר בארץ, והשפעתן על הסביבה.

חיים ירוקים

שלבו כלים ומכשירים בעלי השפעה אקולוגית מינימלית בחיי היום יום שלכם

גם אם אנחנו לא בעמדות כוח פוליטיות ומדיניות, אנחנו עדיין יכולים לעשות שינויים בשגרת החיים שלנו כדי להמעיט את ההשפעה השלילית שיש לנו על כדור הארץ. כמה דרכים נהדרות לעשות זאת:

  • השתמשו בבקבוק מים רב פעמי
  • אל תארחו בעזרת כלים חד פעמיים, ואם יש צורך – השתמשו בכלים מתכלים
  • כשאתם מעוניינים לקנות קפה בחוץ, הביאו עמכם תרמוס וכך תחסכו בכוסות חד פעמיות
  • רכשו מדיח כלים לשטיפה אפקטיבית וחסכונית

 

חסכו במים

נכון, קמפיין ״ישראל מתייבשת״ נגמר ממזמן, אבל בעיית בזבוז המים נמשכת. השתדלו לצמצם את משך זרימת המים בזמן המקלחות, שלכם ושל הילדים, סגרו את הברז בזמן צחצוח שיניים, והשתמשו בכמה שפחות מים תוך כדי שטיפת הכלים.

יועץ קרינה לסביבה ירוקה

התחילו למחזר

מיחזור זו לא מילה גסה – ואתם יכולים לשלב פעולות מיחזור בשגרת היום יום שלכם בלי יותר מדי מאמץ. החזיקו בפח ייעודי לפסולת אורגנית, כמו שאריות אוכל, קליפות ביצים, בננות, ושאר חלקי מזון שמגיעים לאשפה. השתדלו להפריד בין מוצרי נייר שניתן למחזר לבין פסולת שנועדה לפח הכללי, והביאו את פסולת הנייר והפלסטיק שנועדה למיחזור לפח ייעודי מידי שבוע או חודש.

 

ציידו את הגינה

ישראלים רבים נהנים משהייה ממושכת בגינה הפרטית שלהם, וכן גידול של דשא, צמחים, פרחים ועצים. כל אלו זקוקים להשקיה, ובאקלים הישראלי – השקיה לא מועטה. שלטו על כמות המים שמתבזבזת על השקיה בכך שתתקינו טפטפות או מערכת השקיה ייעודית, וכך תוכלו לחסוך מים איפה שניתן ועדיין ליהנות מגינה ירוקה ופורחת.

 

לסיכום

אנחנו לא יכולים להתעלם ממשבר האקלים – והגיע הזמן לנקוט בעמדה אקטיבית. עשו את המחקר שלכם בנוגע לאיך תוכלו להשפיע פחות על הרס הסביבה, ושלבו בשגרת היום יום שלכם דרכים לחיסכון, מיחזור וצמצום פסולת, בשביל עתיד טוב, נקי ובריא יותר.

חסכו במים

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים

[search_professionals_city category="gardners"]