גנן מומלץ הראשון בגינון

הפתרון היעיל ביותר לבעיית היונים

למרות שמדובר בבעל חיים שמזוהה כסמל השלום, במציאות הנוכחית היונה היא בעיקר מטרד. היונים גורמות לנזקים רבים ומהוות הפרעה לאיכות החיים שלנו. כמו לכל מטרד שצץ בחיים האנושיים, גם לבעיית היונים נוצרו במהלך השנים פתרונות מגוונים – יעילים יותר ויעילים פחות. במאמר הבא נבין מהי בעיית היונים, מהם הפתרונות האפשריים והאם יש פתרון שיעיל יותר מהאחרים.

 

בעיית היונים

לאף אחד אין משהו אישי נגד יונים, אך קשה שלא להודות שמדובר בבעל חיים שהפך כבר מזמן למטרד מוסכם. צואה, רעשים מטרידים בבוקר, לכלוך, פלישה והפצת מחלות – אלו חלק מהנזקים העיקריים שהיונה מביאה איתה.

כולנו גדלנו על סיפורי המסורת שכוללים את היונה עם עלה של זית, אבל בעידן המודרני היונה בעיקר מסיבה נזקים. כמו לכל בעיה שצצה בתקופה האחרונה אל מול האנושות, נוצרו פתרונות שונים ומגוונים, כמו רשת נגד יונים, דוקרנים נגד יונים, דחלילים נגד יונים ואפילו מערכות טכנולוגיות שמטרתן היא להרחיק יונים מבלי להסב להן נזק.

 

פתרונות יעילים

הפתרונות שמוצעים כיום בשוק נחשבים לפתרונות עם יעילות גבוהה. פתרונות שנוצרו ולא הצליחו לעמוד במבחן התוצאה ולהביא להרחקה של היונים, פשוט לא מוצעים למכירה כיום. פתרון יעיל הוא פתרון שבאמצעות ההתקנה שלו או ההצבה שלו, גורם ליונה להתרחק או מונע ממנה הגעה אפשרית אל מקום מסוים.

 

מה משפיע על היעילות?

ישנם כמה גורמים שונים בכל פתרון נגד יונים שמשפיעים על היעילות של הפתרון. למשל, איכות החומרים ממנה עשוי הפתרון עשויה להשפיע באופן ניכר. פתרון מחומרים איכותיים ימנע מהיונה לגרום לו לבלאי.

גם התכנון שעומד מאחורי המנגנון בו פועל הפתרון משפיע על היעילות נגד היונים. למשל, ישנן מערכות שמע שתוכננו להפיץ רעשים בתדר שמפריע ליונה אך לא לאדם, מה שהופך את הפתרונות הללו למוצלחים במיוחד נגד יונים.

 

מדוע רשת נחשבת לכל כך יעילה נגד יונים?

רשת נגד יונים היא אחד מהפתרונות השכיחים ביותר שיש נגד יונים. את הרשת הזאת מתקינים לרוב במסתור הכביסה שקיים בבנייני מגורים בדירות השונות. מפרידה בעצם בין מסתור הכביסה לבין החלק החיצוני של הבניין, מה שמונע מיונים וציפורים אחרות להיכנס אל תוך מסתור הכביסה, שנחשב למקום אהוב על היונים.

 

פתרון נוח

מדובר לא רק בפתרון עם יעילות גבוהה, שמונע באופן וודאי מהיונה להיכנס אל מסתור הכביסה, אלא גם בפתרון נוח. העלות שלו היא חד פעמית ולא יקרה, הוא מחזיק לתקופת זמן ארוכה וההתקנה שלו נחשבת למהירה יחסית.

 

התקנה על ידי אנשי מקצוע

אם אתם מעוניינים להתקין רשת נגד יונים, כדאי שתחשבו שוב. רשת נגד יונים היא פתרון יעיל במיוחד, אך התקנה לא נכונה עשויה להסב נזקים למבנה או להיות לא יעילה. לכן, מומלץ לפנות אל איש מקצוע על מנת שזה יבצע את ההתקנה.

בעיית יונים

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]