גנן מומלץ הראשון בגינון

הסכנות בהימצאות מכרסמים בבית

הימצאות מכרסמים בבית מהווה סכנה בריאותית ממשית לדיירי הבית. במאמר זה נבחן באופן מעמיק את הסיכונים השונים הנשקפים מהימצאות מכרסמים במרחב הפרטי כתוצאה מהמחלות והזיהומים שהם עלולים להפיץ, ונזקים נוספים כמו נזק לרכוש ולמזון. כמו כן, נציע דרכי התמודדות יעילות, החל מאמצעים פשוטים שניתן לבצע בעצמנו וכלה בפנייה למדבירים מקצועיים.

 

הפצת מחלות וזיהומים

מכרסמים ידועים כנשאים של מחלות רבות העלולות להדביק בני אדם. הם מפיצים מחלות אלה באמצעות הפרשותיהם, נשיכות או מגע ישיר עם בני הבית. בין המחלות הנפוצות שמכרסמים מפיצים ניתן למנות קדחת, הרפס, טורקמינליה, סלמונלה, אסכרית ודבר. חלק ממחלות אלה עלולות להיות קטלניות אם אינן מטופלות כהלכה. נוסף על כך, המכרסמים עלולים להפיץ זיהומים חיידקיים שונים. גם אם המכרסמים עצמם אינם חולים, הם עדיין יכולים לשאת של מחלות שונות. הפרשות הגוף שלהם, השערות והעור מכילים חיידקים רבים שהם מפיצים ברחבי הבית. כמו כן, בשל מערכת החיסון החלשה שלהם הם עלולים לשאת וירוסים וחיידקים ללא סימני מחלה. לפיכך, יש לנקוט באמצעי זהירות מיוחדים על מנת למנוע הדבקה אפשרית. מידע נוסף ועזרה מקצועית ניתן למצוא ב-https://perfect-hadbarot.co.il/

 

נזק כלכלי למזון ולרכוש

בנוסף לסכנות הבריאותיות, מכרסמים גורמים נזק כלכלי רב למזון ולרכוש שבבית. הם נוהגים ללעוס, לכרסם ולהשחית חפצים שונים כגון ריהוט, ביגוד, נעליים, ספרים, אריזות מזון ועוד. הנזקים שהם גורמים כוללים חורים בביגוד ובריפוד, כרסום רהיטים ודלתות, שחיקת כבלים חשמליים, קרעים וכתמים בשטיחים ווילונות ועוד. מעבר לעלות הכספית של תיקון או החלפת הפריטים הפגועים, לעיתים הנזק בלתי הפיך. כמו כן, המכרסמים מזהמים את המזון בבית באמצעות פסולת, שתן וצואה. הם עלולים להשאיר סימני שיניים באריזות, ללכלך מדפים ולזהם ירקות ופירות. מזון מזוהם הוא מסוכן למאכל ועלול לגרום למחלות קשות.

 

סכנת שריפה

בנוסף להפצת מחלות וגרימת נזקים, מכרסמים מהווים גם סיכון שריפה ממשי. הם מסוגלים לכרסם כבלים חשמליים ולחשוף חוטים חיים. כרסום הבידוד עלול ליצור קצר חשמלי ואף לגרום לשריפה. גיצים או זרם חשמלי חלש יכולים להצית את הקנים ולגרום לשריפה גדולה. יש לוודא שלא מצטברים חומרים דליקים בעקבות פעילות מכרסמים, ולבצע בדיקות חשמל תקופתיות על מנת למנוע את הסכנה.

 

דרכי התמודדות עם מכרסמים

  • איטום נקודות כניסה – סגירת חורים, סדקים ופתחים בקירות, רצפה ותקרה באמצעות חומרי איטום, רשתות ולוחות מתכת מונעת כניסת מכרסמים.
  • שימוש במלכודות ורעלים – הצבת מלכודות דבק ומכות חשמליות באזורים אסטרטגיים. שימוש ברעלים יעילים הפועלים להרחקת והדברת המכרסמים.
  • סדר וניקיון – שמירה על סביבה נקייה ללא פסולת מזון ומים זמינים. פינוי קנים והפרשות מכרסמים באופן שוטף.
  • חומרי דחייה – שימוש בחומרים בעלי ריח חריף שהמכרסמים נוטים להימנע מהם כגון פלפל צ'ילי, מי ערבות, שמן קימל ועוד.
  • טיפול בגורמי משיכה – הרחקת מקורות מזון ומים הזמינים למכרסמים, איסוף פירות נושרים והגנה על ערמות מזון.
  • חתולים – חתולים יכולים לצוד ולהרתיע מכרסמים. עם זאת, הם עלולים גם להידבק במחלות, לכן יש לחסן אותם.
  • סיוע מקצועי – פנייה למדביר מוסמך שיבצע סקר יסודי של הבית, יאתר את מוקדי המפגע ויטפל בהם באמצעים מקצועיים.

 

לסיכום, בעזרת שילוב של אמצעי הדברה פשוטים עם סיוע מקצועי במידת הצורך, ניתן להיפטר ממכרסמים בבית ולמנוע את הסיכונים הכרוכים בנוכחותם. שמירה על סביבת מגורים נקייה ומסודרת תסייע גם היא בהרחקת מכרסמים ומניעת חזרתם.

הפצת מחלות וזיהומים

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]