גנן מומלץ הראשון בגינון

המדריך המלא לעצי בונסאי למתחילים

גינון של גינות, חצרות או אפילו עציצים קטנים, הוא אחד הדרכים הטובות ביותר לשמירה על בריאות הנפש, ליצירת חיבור עם בני משפחה וחברים, ולשמירה על הבית שלכם במראה יפה ומטופח. אחד הטרנדים האופנתיים ביותר בשנים האחרונות בתחום הצומח הוא עצי בונסאי. עצים אלה מקושרים למזרח הרחוק, ובכתבה שלפניכם נסביר עליהם ועל התחזוקה שלהם בקצרה. 

 

מה הם עצי בונסאי ומאיפה הם הגיעו אלינו?

משמעות השם בונסאי היא בפשטות – עץ על מגש. למרות שרוב האנשים מקשרים את עצי הבונסאי ליפן, הם מגיעים אלינו דווקא מסין. בתחילת האלף הראשון לספירה הגיעו עצים אלה ליפן, ושם הם נהפכו לאומנות לכל דבר ועניין, ולפרקטיקה שקשורה גם לתרגול של מדיטציה ובודהיזם.

החל מתחילת המאה ה-19 עצים אלה הגיעו גם אל המערב, שם הם זכו לפופולריות רבה בקרב משכילים ואנשי רוח שונים. בנוסף לכך, בשנים אלה נוספו חידושים טכנולוגיים מסוימים, שתרמו רבות לתחום זה ולאפשרויות העיצוב של עצי הבונסאי.

עץ זית בונסאי

סוגים שונים של עצי בונסאי בישראל

באופן עקרוני, ניתן להפוך כל עץ לעץ בונסאי, במידה ומטפלים בו כראוי ודואגים לשמירה על הגדילה שלו בצורה נכונה. למרות זאת ישנם עצים שמתאימים יותר להפיכה לעצי בונסאי וכאלה שפחות מתאימים לכך. לדוגמא עץ זית בונסאי הוא פופולארי מאוד בישראל מכיוון שהוא מתאים מאוד לעיצוב כעץ בונסאי, ומכיוון שהוא נפוץ בישראל בצורה נרחבת מאוד.

בנוסף לכך ניתן להשיג בישראל עצי בונסאי מסוגים שונים כמו ערער, הדס ורגלנית אפריקאית. עלותו של עץ בונסאי נקבעת על פי מידת הקושי להפוך את סוג העץ הספציפי הזה לבונסאי ועל פי מידת הוותק של העץ הספציפי שאותו תיקנו.

 

איך מייצרים עץ בונסאי?

לייצור של עץ בונסאי יש מספר שלבים שונים. הראשון מביניהם הוא בחירה של חומר גלם מתאים. בדרך כלל חומר הגלם הראשוני לעיצוב של בונסאי הוא ענף של עץ קיים. את הענף הנבחר יש להשריש ולגזום בצורה מקצועית, ולאחר מכן להעביר לעציץ מתאים.

עץ זית בונסאי

תחזוקה של עצי בונסאי במבנה סגור או בחוץ

חלק חשוב מעיצוב של עץ הבונסאי מתרחש במהלך התחזוקה שלו לאורך השנים. עץ הבונסאי גדל בצורה לא מבוקרת באופן טבעי, ולכן יש להשתמש בחוטים ייעודיים ובגיזום נקודתי בכדי לעצב אותו לצורה שתהיה האסתטית ביותר. בנוסף לכך, את עיצוב הבונסאי מבצעים במשך זמן ארוך, ולכן כל פעולה קטנה שתבצעו בתחילת החיים של העץ, תשפיע עליו בהמשך בצורה משמעותית.

 

עצי בונסאי למתחילים – סיכום

עצי בונסאי הגיעו אלינו מהמזרח הרחוק וספציפית מיפן. בשנים האחרונות עצים אלה הפכו לפופולאריים בקרב אנשים רבים, שרוצים להכניס אל ביתם מעט מהטבע שקיים בחוץ. ניתן להפוך כל עץ לבונסאי באפון עקרוני, למרות שישנם עצים שמתאימים יותר לכך. עיצוב של עץ בונסאי יכול לקחת גם שנים רבות עד להגעה לתוצר הרצוי.

עץ זית בונסאי

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים

[search_professionals_city category="gardners"]