גנן מומלץ הראשון בגינון

היתרונות של שילוב צמחים בעיצוב פנים

במהלך המאה ה-18 התרחשו באירופה, שנחשבה אז למרכז העולם, שני תהליכים שאינם קשורים זה לזה, אבל הביאו, ביחד, להכנסה ראשונה של צמחים אל הבית ויצירת אפשרות לחוות רוגע טבעי, גם עבור המתגוררים בדירות ללא מרפסות וחצרות. היום, נמצא צמחיה כמעט בכל בית.

יש שמסתפקים בסידור של צמחייה מלאכותית אבל רבים בוחרים לשלב צמחייה אמיתית, פורחת ומלבלבת, גם בתוך דירות. זוהי בחירה שדורשת השקעה וטיפול, אבל מייצרת שפע של יתרונות עבור מי שבוחר לחיות עם צמחים.

 

ההיסטוריה פותחת חלון

במקביל לשיפור הניכר ביכולות התנועה של בני אדם, עם התפתחות טכנולוגיות של כלי שייט ושל רכבות, החלו השבים לאירופה מן המקומות האקזוטיים, להביא עמם צמחייה טרופית, חדשה, מרגשת ומיוחדת, שרבים מבני המעמד הגבוה, הציגו בבתיהם כמזכרת או כסמל סטטוס, ללא ספק בעצה אחת עם מעצבת פנים.

במקביל, החלו מדינות אירופיות רבות, לחדול מהטלת מיסים על מבני מגורים על פי כמות החלונות שקבועים בהם. הבחירה לחשב את המיסים על פי כמות החלונות של המבנה, הובילה לחסימה של חלונות רבים, בבתיהם של בני המעמד הנמוך ובהמשך, גם בנייה חשוכה עם מספר חלונות מינימלי. הביטול של "מס החלונות" הכניס את אור השמש אל הבתים ואיפשר סביבה ותנאים מתאימים לגידול של צמחיה בתוך הבית.

פותח חלון

בגין ביגוניה

בסדרת הקאלט "קרובים קרובים", דמותה של הדודה חנה בוחרת, לא מעט, לבלות את זמנה ואפילו לשוחח עם העציצים שלה לעומת עם בני אדם אחרים. לא כולם משוחחים עם הצמחים שבביתם אבל ניכר מאוד שמגדלי צמחייה ביתית הם אנשים שמודעים מאוד לעובדה שצמחי הבית חיים וזקוקים ליחס, לטיפול ולדאגה.

כלומר, עבור חלק מבעלי הבתים, הצמחייה הביתית והטיפול בה, הם חלק משגרה בריאה. אבל זה אינו היתרון היחיד של גידול צמחיה בבית – ישנם יתרונות רבים נוספים, שמשלבים בין השפעה פיזית חיובית להשפעה נפשית חיובית:

  • יתרונות פיזיים לשילוב צמחייה ביתית  – היתרון הראשון הוא שיפור מהיר וברור באיכות האוויר באזורים בהם חיים צמחים, השינוי החיובי של איכות האוויר מורידה את הסיכון לבעיות שנגרמות מאיכות ירודה של אוויר כמו בעיות נשימה, בעיות עור והתפרצות אלרגנית. השינוי באיכות האוויר מסייע לנו מבחינה פיזית גם על ידי הפחתה ברמות של דכאון ושל חרדה, להגביר יעילות והתמקדות ולהפחית עייפות.
  • יתרונות נפשיים לשילוב צמחייה ביתית – כל היתרונות הפיזיים, שנובעים מרמת האוויר המשופרת ומהמראות והניחוחות של הצמחים הקרובים, מאפשרים שינוי חיובי במצב הרוח, שבתורו מאפשר גם שיפור של הזיכרון ושל המחשבה היצירתית. האור והאוויר שמייצרים סביבה בריאה לצמחים, משפיעים היטב גם על בני האדם.

 

עציץ, טרריום או אדנית?

שילוב מוצלח של צמחייה ביתית הוא לא עבודה פשוטה אבל בעזרת אנשי מקצוע, תוכלו למצוא את המקומות בבית בהם האוויר והאור מתאימים לצמחייה והצמחייה מתאימה לעיצוב הפנים של הבית. בעזרת מומחים לצמחים ומעצבת פנים מנוסה, תוכלו לייצר איים ירוקים של שלווה ברחבי הבית שלכם.

עיצוב פנים

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]