גנן מומלץ הראשון בגינון

החצר המושלמת: כך תטפחו גינה חלומית!

כולנו חולמים על גינה מושלמת עם צל נעים וקריר של עצים יפים ורחבי נוף. תחזוקה וטיפול בעצים יכולה לתרום רבות לבריאותם, לצמיחתם לגובה ולחוסנם. גיזום נכון של עצי נוי ופרי הינם הכרחיים כדי למנוע את שבירתם ברוחות עזות, נשירת ענפים רופפים או הפרעה לחוטי חשמל ותקשורת שונים, כמו כן, ישנם שכנים שאינם אוהבים שהעץ שלכם מנשיר בגינה שלהם עלים או פירות רקובים.

כבעלי גינה חשוב שתדאגו לעצים שלכם ותגזמו אותם בקביעות, במאמר זה נלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על גזימה נכונה של עצים כדי שתוכלו לטפח גינה חלומית כפי שתמיד רציתם.

 

גיזום עצים

כולנו סבורים שהעצים פשוט צומחים מאליהם ואין צורך להפריע להם בכך. הדבר נכון מאד לגבי עצי חורש, שם הטבע דואג ל'גיזום טבעי' על ידי בעלי חיים הזוללים את הפירות, הענפים הצעירים והעלים, אך בגינה שלנו אנו צריכים לדאוג לעצים שלנו בעצמנו.

גיזום עצים תורם רבות לבריאותם, לחוסנם, לצמיחתם לגובה וכמו כן מונע הפרעות לשכנים, לחוטי חשמל ומונע סכנת נשירת ענפים כבדים או שבירת גזע. למידע נוסף על גזימת עצים נכונה אנא פנו אל שירות גיזום עצים ודאגו לגזום את העצים שלכם דרך קבע כדי למנוע אסון ולמראה גינה מטופח ומושלם.

גיזום עצים

החצר המושלמת –  כך תטפחו גינה חלומית

חצר יפה ומטופחת יכולה להפוך למקור של שלווה וגאווה לכל בעל בית. החצר המושלמת דורשת תכנון קפדני, יצירתיות וקצת עבודה. על מנת שהגינה שלכם תמיד תראה יפה ומטופחת, צריך לתחזק ולשמור עליה היטב. להלן מספר טיפים חשובים לשמירה על חצר מושלמת, כך תטפחו גינה חלומית:

  1. טעם וסגנון

האם אתם מעדיפים גינה בעלת מראה טבעי ומעט פרוע או מראה מעוצב וגזום בדייקנות רבה? הדרך הטובה ביותר לבחון מהי הגינה הרצויה לכם ביותר כי לחפש השראה במגזינים, בתמונות מן האינטרנט ואפילו בגנים שכנים ( רק זכרו לבקש רשות לפני שאתם נכנסים ). לאחר שגיבשתם את הרעיונות לגינה המושלמת שלכם, זה הזמן להוציא אותם לפועל.

 

  1. מקום ומרחב

מדדו את הגינה שלכם מקרוב על החצר שלך והעריכו את המאפיינים הייחודיים שלה דוגמת צל טבעי, שמש, נקודות חשמל לתאורה ונקודות מים להשקייה. קחו בחשבון גורמים נוספים כגון סוג הקרקע ועומקה, אקלים מקומי וכמות המשקעים הממוצעת, ופרטים רלוונטים נוספים הקשורים למקום שבו אתם גרים.

הערכה זו תעזור לכם לקבוע אילו צמחים מתאימים לחיות בגינה שלכם מבחינת ההסתגלות שלהם, כמו כן, שימו לב לגודל, לצורה ולתאימות של מיני צמחים שונים כדי להבטיח שהם משגשגים יחד ולא האחד על חשבון השני. חשוב לעבוד עם התנאים הקיימים ולא נגדם כדי להבטיח גינה מוצלחת שמשגשגת ופורחת.

 

  1. חלוקת הגינה למטרות שונות

חלקו את החצר לאזורים פונקציונליים כגון פינות ישיבה, ערוגות פרחים, ערוגות צמחי תבלין, מיקומו של הגריל או אביזר אחר שאתם מעוניינים שיהיה בחצר, שבילים ואזורי משחק. חלוקה זו צריכה לקחת בחשבון את הצרכים המשתנים של כל חלק, כמו למשל נגישות לנקודת מים או חשמל, שטח גדול מספיק, הצללה ועוד.

 

  1. בחירה נבונה של צמחים

רכישת צמחים יכולה להיות הוצאה כספית לא קטנה, לכן הקפידו להתייעץ עם מומחה לגידול צמחים שימליץ לכם על סוגי צמחים שונים שיכולים להתאים לגינה שלכם מבחינת כמות אור שמש, מים, הצללה, עומק הקרקע, יחסי שכנות טובה עם צמחים אחרים ועוד.

גננים, אגרונומים ומעצבי גינות שונים שישמחו לתת לכם חוות דעת מקצועית על מנת שההשקעה הראשונית שלכם בגינה לא תרד לטמיון בשל בחירה לא נכונה. כמו כן, ייתכן שתאלצו לבצע הכנה מוקדמת של הקרקע אם היא חומצית מדי או בסיסית מדי, אינה עמוקה או עשירה דייה במינרלים חיוניים, או שעברה ריסוס רק לא מזמן. הכנה טובה של הקרקע הינה מפתח ליצירת גינה מטופחת ומושלמת כפי שחלמתם.

 

  1. שילוב אביזרי נוי בגינה

אלמנטים עיצוביים כגון שבילים, גדר חיה או גדר מחומרים טבעיים, יצירת גבולות טבעיים בין אזורים שונים, הצבת אגני מים, פסלים, ריהוט חצר וכ"ו יתרמו רבות לנראות הכללית של הגינה וויזואליות אסתטית ויפה. שקלו לרכוש ספסלים, נדנדות, ספות ועוד מחומרים עמידים בפני פגעי מזג אויר ועוד כדי לשוות לגינה מראה מזמין.

 

  1. יישום שיטות ברות קיימא

אין דבר יותר נפלא מגינה ידידותית לסביבה על ידי שילוב שיטות איסוף מים ומחזור לגינה מושלמת וברת קיימא. תוכלו להתקין מערכת איסוף מי גשמים לשימוש במים להשקייה, דאגו לשתול צמחים המותאמים לאקלים המקומי והמנעו מהשקייה מוגזמת.

השתמשו בדשנים אורגניים וצמצם את השימוש בחומרי הדברה כדי לקדם מערכת אקולוגית בריאה. כמו כן, תוכלו להציב מיכל קומפוסט כדי להפחית את הפסולת ולהעשיר את האדמה בדשן טבעי.

 

  1. תחזוקה וטיפוח

גינה מושלמת דורש תחזוקה שוטפת. השקיה, גיזום, דישון וטיפול קבוע בדשא יעזרו לכם לשמור על גינת החלומות יפה ומסודרת כפי שאתם אוהבים. כמו כן, תחזוקה וטיפוח קבועים יכולים לעזור לכם לזהות בזמן מפגעים שונים, מזיקים ומחלות ממש בתחילתן ולדאוג לסילוקן לפני שיגרמו נזק משמעותי.

חשוב גם ליהנות מתהליך הטיפול, מן האויר הצח וממראה הגינה הנפלא הפורחת, לשים לב לחילופי העונות ולמעברים בין החורף לקיץ, האביב והסתיו על כל נפלאותיו ופלאיו.

החצר המושלמת -  כך תטפחו גינה חלומית

לסיכום

כדי להגיע לגינה המושלמת עליכם לצאת למסע הרפתקני ונפלא של תכנון מראש של מראה הגינה על ידי לקיחת השראה מגנים בסיגנונות שונים, בחירה נבונה בצמחים ובעצים שיחיו ביחד בשלום ובשלווה ויתאימו לתנאי מזג האויר המקומי, שימור וטיפוח על ידי גיזום, השקייה נכונה, איתור מוקדם של מזיקים ועוד, הוספת איבזור מתאים לצורכי נוי ונוחות, ובעיקר ביטוי של היצירתיות וחיבור לטבע לרגעים נפלאים בגינה המושלמת שלכם.

החצר המושלמת כך תטפחו גינה חלומית!

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
כלי גינון לילדים

מחפשים כלי גינון לילדים? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]