גנן מומלץ הראשון בגינון

האם טבעות זהב יכולות להחליד בעת טיפול בגינה?

טבעות זהב הן בדרך כלל טבעות יקרות, שחשובות מאוד לעונד אותן גם בשל ערכן הכלכלי אך בעיקר בשל ערכן הסנטימנטלי. ערך זה של הטבעות מוביל את העונדים לעסוק בשאלות מהותיות לגבי אופן השימור האידיאלי של הטבעת, והדברים שמותר ואסור לעשות איתן. היום נעסוק בשאלה שמעסיקה את מי שעובד בגינה ועונד טבעות – והיא האם כדאי לעבוד בגינה עם טבעת זהב?

 

מהן טבעות זהב?

טבעות זהב הן תכשיט נפוץ, שמחזיק תפקיד מסורתי משמעותי בחברה שלנו בשל הקישור בינו ולבין אירוסים ונישואים. טבעות הזהב עשויות (במקרה הטוב) מהיסוד הכימי זהב (AU), יסוד שנחשב יציב ונמצא בטבע בצורתו הטהורה.

מהן טבעות זהב

 

האם טבעת זהב יכולה להחליד?

באופן עקרוני, טבעת זהב לא אמורה להחליד בשל המאפיינים של יסוד הזהב ממנו היא עשויה, שכוללים בתוכם עמידות לקורוזיה (חלודה). עמידות זו נובעת מיציבות היסוד הכימי (שאינו מגיב בחשיפה לחמצן), ומובילה לכך שטבעות זהב טהורות "מוגנות" יותר מפגעי הטבע – אחת הסיבות לקישורם עם מוסד הנישואים, מוסד שמסמל בחברה יציבות ותקווה לאל זמניות.

למרות קביעה זו, ישנן לא מעט טבעות שיכולות להיראות כמו טבעות זהב, שאינן עשויות בפועל מזהב טהור ועל כן יכולות להחליד. בנוסף לכך, גם בטבעות זהב "טהורות" יכולים להיות חלקים שאינם עשויים מזהב טהור, בשל הצורך ביציבות ועמידות שאינן מאפיינות את יסוד הזהב הגמיש, שיש בו סיכון גדול יותר לקרעים וחריצים.

האם טבעת זהב יכולה להחליד

 

מהם הנזקים האפשריים לטבעת זהב מעבודה בגינה?

כפי שכתוב לעיל, למרות עמידות הזהב לתהליך החמצון שיוצר חלודה, עדיין מדובר ביסוד רגיש מאוד שיכול להיפגע בקלות מנזקים אחרים. רגישות זו של היסוד היא חלק מהסיבה שבגינה מכינים ממנו תכשיטים (הוא קל לעיבוד), אבל גם כזאת שכוללת בתוכה חסרונות מסוימים.

אחד החסרונות הללו הוא העובדה שזהב רגיש יותר לנזקים פיזיים שנוצרים כתוצאה מפגיעות חיצוניות. רגישות זו כוללת בתוכה סיכון גבוהה יותר לשריטות, וסכנה משמעותית לאובדן צורה, שנובעת מגמישותו של הזהב.

נתונים אלו מובילים לכך שלמרות העובדה שטבעות לא מחלידות מעבודה בגינה, עדיין לא מומלץ לענוד אותן בזמן עבודות פיזיות. אנחנו ממליצים להוריד את הטבעת, לשים אותה בצד ולא להתחרט לאחר מכן על שריטות ופגמים, שיכולים להתרחש בקלות במהלך עבודה בגינה.

מהם הנזקים האפשריים לטבעת זהב מעבודה בגינה

 

איך אפשר לשמור על טבעת הזהב שלי?

אנחנו ממליצים לשמור על טבעות הזהב שלכם בעזרת הסרתם בעת עבודות שיכולות להוביל לשריטות ועיקום של הטבעת (כגון עבודות בית הכוללות שימוש בכלי עבודה חדים). בנוסף לכך, מומלץ לקחת את הטבעת לניקוי מקצועי אחת לתקופה – שיכולה גם להיות ארוכה מאוד בשל עמידות החומר לחלודה.

איך אפשר לשמור על טבעת הזהב שלי

 

לסיכום

טבעות זהב אמיתיות עשויות ממתכת "אצילה" שאיננה מחלידה מפגעי הסביבה. בשל כך, טבעת זהב אמיתית לא אמורה להחליד מעבודה בגינה. למרות זאת, ישנם עדיין פגעים אפשריים שמעלים את השאלה אם כדאי להוריד את הטבעת לפני שמתחילים.

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]