גנן מומלץ הראשון בגינון

האם אפשר לגדל ארנבים בגינה?

ארנבים הם ללא ספק אחת מחיות המחמד הכי אהובות בישראל. הארנב הוא יונק קטן וחמוד עם אוזניים ארוכות, שפם ארוך, וזנבנב קצר שגורמים לו להיות אהוב על כולם. ארנב נחשב לחיה חברתית שאוהבת לקבל תשומת לב מהבעלים שלה.

אם תתנו לארנב שלכם תשומת לב ואהבה, הוא יחזיר לכם חום בחזרה. אופיים של הארנבים נוח, והם נחשבים לחיית מחמד שמתאימה לגידול בסביבת הבית, גם בלי גינה.

 

האם אפשר לגדל ארנבים בגינה?

באופן כללי אין בעיה לגדל ארנבים בגינה, וכמובן שהאופציה הזו עדיפה על גידול ארנבים בתוך בית. בסופו של דבר מדובר על בעל חיים שזקוק לסביבת מחייה טבעית כמה שאפשר. עם זאת, ישנם כמה דברים שחשוב מאוד להקפיד עליהם במידה והחלטתם לגדל את הארנבים שלכם בגינה של הבית. אם בא לכם ללמוד ולגלות עוד מידע ופרטים חשובים על גידול ארנבים פשוט לחצו כאן על הקישור הזה.

האם אפשר לגדל ארנבים בגינה

 

מתחם סגור ומוגן

הדבר הכי חשוב בקשר לגידול ארנבים בגינה הוא לבנות להם מתחום סגור היטב ומוגן כמו שצריך. אם לארנב שלכם לא יהיה מתחם סגור, כל כלב או חתול שעוברים באזור יוכלו לטרוף אותו חלילה והוא יהיה חסר הגנה.

חשוב כמובן להקפיד שהמתחם של הארנבים לא יהיה קטן וצפוף, אלא מצד אחד יאפשר להם מרחב מרווח להסתובב בו, אך מצד שני ימנע מבעלי חיים שמסכנים אותם להגיע ולפגוע בהם. ניתן להשיג כיום גדרות או כלובים ייעודיים למטרה זו.

מתחם סגור ומוגן

 

הגנה מפגעי מזג האוויר

ארנב הוא בעל חיים עדין יחסית שלא מסוגל להתמודד עם תנאי חורף קשים הכוללים קור, גשמים, ורוחות. אם אתם מתכננים לגדל את הארנב שלכם בגינה במהלך עונת החורף חשוב מאוד להתכונן כמו שצריך.

יש לבנות או לקנות לארנב שלכם מחסה שבו הוא יוכל להישאר כאשר קר וגשום בחוץ. חשוב במיוחד להקפיד על מקום שבו הוא יוכל להסתתר מפני הגשם ולהישאר יבש, ולוודא שהמקום אטום היטב ושמי הגשמים לא מחלחלים אליו.

הגנה מפגעי מזג האוויר

 

מה עדיף, כלוב לארנבים או מתחם מגודר?

אם החלטתם ללכת על כלוב לארנבים בגינה חשוב מאוד לקנות כלוב גדול ומרווח לארנב, ולא כלוב קטן וקלאוסטרופובי שיפגע בארנב ויזיק לו. אבל חשוב שתזכרו, הארנב הוא לא חיה שיכולה להישאר כל היום בכלוב. הכלוב מהווה מבחינתו רק מרחב מוגן ולכן חשוב מאוד להוציא אותו כמה שאפשר מן הכלוב ולתת לו להסתובב בחופשיות וליהנות מחברה.

אם אין לכם יכולת או זמן לדאוג לזה עדיף שתדאגו למרחב מגודר שבו הארנב יכול להתרוצץ. ניתן כמובן לשלב בין שתי הפתרונות כך שיהיה לו גם כלוב וגם מרחב שבו הוא יכול להסתובב ולהשתעשע.

מה עדיף, כלוב לארנבים או מתחם מגודר

 

סיכום

אין בעיה מיוחדת בגידול ארנבים בגינה כל עוד נערכים לזה כמו שצריך. חשוב לדאוג מראש למחסה מחיות וממזג אוויר חורפי.

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]