גנן מומלץ הראשון בגינון

גינון עצי פרי

מחפשים גינון עצי פרי? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם עומדים בתו האיכות הנוקשה של ה"מקצוענים",
הזמינו עכשיו:

[search_professionals_city category="gardners"]

עצי הפרי הראשונים שמוכרים לנו מופיעים דווקא בתנ"ך, ולא בהכרח חיובי במיוחד… חווה, גן עדן, הנחש, הפרי האסור. מצלצל לכם מוכר? אבל מאז עברו הרבה מאוד מים בנהר, וכיום עצי פרי מתקשרים לרובנו עם פריחה, רעננות, לבלוב והתחדשות. עצי פרי מלווים את בני האדם משחר ההיסטוריה, ופירות בשלים ומתוקים הם חלק מהתזונה האנושית כבר אלפים רבים של שנים. עצי הפרי מצויים על פני כל כדור הארץ, כאשר לכל אזור בעולם יש את עצי הפרי המיוחדים שלו. עם התפתחות הטכנולוגיה והפיכת העולם לכפר גלובלי קטן, יש לנו כיום אפשרות ליהנות מפירות אקזוטיים שונים ומשונים מרחבי העולם, כאלה שהסבים והסבתות שלנו אפילו לא ידעו שהם קיימים.

ואם גם אתם חובבים של עצי פרי, ושואלים את עצמכם אם אפשר לקחת את התחביב הזה צעד אחד קדימה, הגעתם למקום הנכון. אנחנו לא מבטיחים לכם שתדעו לטפל בעצי פרי, אבל ניתן לכם כמה כיווני מחשבה שיוכלו לסייע לכם לטפח את העצים שסביבכם וליהנות מפרי ידיכם…

 

עצי פרי במרחב הציבורי? יש חיה כזו!

המרחב הציבורי בישראל עשיר מאוד בעצרי פרי. בין העצים הפופולריים והנפוצים שניתן למצוא בארץ נמנה את עצי הזית, עצי רימון, עצי לימון ותפוז, שקדיות, עצי דקל שעליהם צומחים תמרים, ועוד. גינון עצי פרי במרחב הציבורי נמצא בדרך כלל באחריות העיריות או המועצות המקומיות, והן אלה שדואגות לגדל ולטפח את העצים, לדשן אותם, להשקות לפי הצורך וגם לנקוט את הפעולות הנדרשות כדי למנוע טפילים ומזיקים שישמידו את העץ. מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות מלמדים אותנו שעצי הפרי במרחב הציבורי יכולים לספק חלק מהמזון של התושבים, ולחסוך קניות בסופר או שינוע של פירות וירקות ממקומות רחוקים. בפועל, אין בישראל מודעות גבוהה לנושא ורובנו לא נסתמך על קטיף עצים בפארק במקום על הקנייה השבועית אצל הירקן. עם זאת, גינון עצי פרי שנעשה בצורה מקצועית, על ידי חברה המתמחה בכך, יכול להפוך אזור עירוני סטנדרטי לאזור פורח שהתושבים בו מתפנקים עם תוצרת טרייה על בסיס קבוע.

 

גינון עצי פרי
גינון עצי פרי

 

עצי פרי בגינה הפרטית

ישראלים אוהבים בתים גדולים עם גינות, זה ידוע. ואם אפשר לשתול בגינה כמה עצי פרי מניבים, מה טוב. כדי לבנות גינה שבה עצי פרי, תידרשו לעבודת שטח – תרתי משמע. כמובן, להכין את שטח הגינה, את האדמה ואת התשתיות הנדרשות כדי שעצי הפרי ייקלטו הצורה הטובה ביותר. וגם לבחור עצים מתאימים, בעלי פוטנציאל צמיחה שלא יאכזבו אתכם ויניבו פירות לאורך זמן. מבולבלים? זה לא סתם. המבחר הוא עצום, והבחירה קשה. ופה נכנסים אנשי המקצוע בתחום הגינון, בפרט בתחום של גינון עצי פרי. אל תקבלו החלטות לבד, התייעצו עם המומחים כדי להימנע מבזבוז משאבים יקרים, כמו מי השקיה והזמן שלכם. יש בארץ כמה עצים פופולריים שניתן למצוא בגינות פרטיות רבות, ביניהם כמובן משמשים, שסק, לימונים ועוד. שימו לב שחלק מהעצים מושכים מזיקים שונים, וחלקם מושכים גם ציפורים או מבקרים לא רצויים אחרים. ושוב, נחזור על ההמלצה שלנו להיוועץ באנשי מקצוע, כדי שלא תמצאו את עצמכם עם גינת פרא בחצר האחורית, עם עצים שלא מתאימים לכם או עם פירות לא מוצלחים.

 

עצי פרי בגינה הפרטית

 

כיצד לטפל בעצי פרי בצורה הטובה ביותר?

הטיפול הטוב ביותר בעצי פרי הוא מורכב ודורש ידע רב ומגוון. לא דומה טיפול בעץ זית לטיפול בעץ לימון, ולא דומים הצרכים של שקדיה רעננה לצרכי עץ תמר זקן. כדי לטפל בעצים בצורה המיטבית, ולסייע להם להפיק פירות מתוקים שתוכלו ליהנות מהם כראוי, יש צורך בסיוע של אנשי מקצוע. אנשי מקצוע או חברות בתחום של גינון עצי פרי הם כאלה בעלי היכרות עם האקלים המקומי שלנו כאן בארץ, על יתרונותיו וחסרונותיו. אנשי המקצוע צריכים להכיר סוגים ומינים שונים של עצים, ולדעת לאילו תנאים זקוק כל עץ כדי להתפתח בצורה המיטבית. אנשי מקצוע שיסייעו לכם בגינון עצי פרי יוכלו לסייע לכם להימנע מכאב ראש שיכול להיגרם כתוצאה מטיפול שגוי בעצי פרי, ליהנות מתוצרת משובחת שתוכלו להגדיר כמעשה ידיכם ועם קצת מזל גם לחסוך כסף רב בקנייה השבועית אצל הירקן.

 

כיצד לטפל בעצי פרי בצורה הטובה ביותר?

 

החסרונות בשתילה של עצי פרי

למרות כל מה שאמרנו, עצי פרי יכולים גם להתגלות כצרה צרורה… עצי פרי, במיוחד עצים צעירים, דורשים מי השקיה רבים. ישנם מיני עצים שונים שמושכים אליהם מזיקים, מה שעלול להפוך את אזור העצים לשדה קרב של חרקים שונים שיכולים גם להיכנס לתוך הבית. לעצי הפרי שורשים חזקים, שאם לא נשתלו בצורה נכונה יכולים לגרום לנזק לתשתיות, הן במרחב הציבורי והן במרחב הפרטי. כדי להימנע מכאב לב ומהשקעה מיותרת, חשוב שתבינו בפני מה אתם עומדים ומה נדרש לגינון נכון ומיטיב של עצי פרי.

 

החסרונות בשתילה של עצי פרי

 

אז מאיפה מומלץ להתחיל?

אם החלטתם לשתול עצי פרי, או שאתם גרים במקום שיש בו עצי פרי ממילא – בין אם בגינה הפרטית ובין אם במרחב הציבורי – ואתם רוצים לטפל בהם, נחזור שוב על ההמלצה שלנו. כדי לסייע לעץ לפרוח, להניב פירות מתוקים וכדי שתוכלו להיות בטוחים שהעץ בריא ובעל סיכויי הצלחה, חשוב שלא תוותרו על התייעצות עם אנשי מקצוע. אנשי מקצוע או חברות העוסקות בתחום של גינון עצי פרי יוכלו לאבחן את העצים שלכם, להעריך את סיכוייהם לשאת פרי ממשי ולתת לכם מידע, עצות והדרכה כיצד לטפל בעץ בצורה הנכונה והמועילה ביותר.

 

אז מאיפה מומלץ להתחיל?

 

איך נבחר איש מקצוע מתאים?

כמו בכל תחום, חפשו איש מקצוע אמין ובעל המלצות. בקשו לראות גינות קודמות והקפידו על חוזה מסודר בין הצדדים.

 

איך נבחר איש מקצוע מתאים?
תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
סידור אבנים לגינה

מחפשים סידור אבנים לגינה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת גדר חיה

מחפשים התקנת גדר חיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת מחשב השקיה

מחפשים התקנת מחשב השקיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת צינור השקיה

מחפשים התקנת צינור השקיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת טפטפות

מחפשים התקנת טפטפות? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם

קרא עוד »
מערכת השקיה אוטומטית

מחפשים מערכת השקיה אוטומטית? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]