גנן מומלץ הראשון בגינון

גינון עצי נוי

מחפשים גינון עצי נוי? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם עומדים בתו האיכות הנוקשה של ה"מקצוענים",
הזמינו עכשיו:

[search_professionals_city category="gardners"]

גינון עצי נוי הוא ענף ספציפי וייחודי בתחום הגינון הנרחב. גינון עצי נוי כולל היכרות עם סוגים שונים של עצי נוי המצויים בארץ, על יתרונותיהם וחסרונותיהם. גינון עצי נוי דורש היכרות עם צורך הצמיחה של העצים, ידוע לגבי הטיפוח והגיזום שלהם, היכרות עם תכונותיהם הבולטות וכמובן יכולת לתכנן גינות נוי מסוגים שונים. גינון עצי נוי דורש גם היכרות וידע מקצועי בתחומים של בוטניקה, אגרונומיה, אקלים ומזג האוויר, משק המים ועוד.

כשמדברים על שתילת עצי נוי בגינה, ישנן כמה אפשרויות. יש כאלה הבוחרים בגינת נוי בלבד, כך שמה שעומד לנגד עיניהם זה לבחור עצים כמה שיותר יפים ומעניינים מבחינת המראה. חלק אחר של האנשים יעדיפו גינה משולבת, שיש בה גם עצי נוי וגם עצים מסוגים אחרים. וישנם כאלה שרואים בגינה את חלקת האדמה החקלאית הפרטית שלהם, ולהם מן הסתם אין עניין בעצי נוי והם יתמקדו בצמחי מאכל בלבד.

 

היתרונות של עצי נוי

עצי נוי כשמם כן הם – יפים ומהנים. היתרונות של עצי נוי הם המגוון הרחב שבו הם מוצעים. יש עצי נוי גדולים וקטנים, ויש עצי נוי שלהם פריחה צבעונית משמעותית, או אחרים בעלי פריחה מועטה או ללא פריחה כלל. המגוון הרחב מאפשר לכל בעל ובעלת גינה לעשות את הבחירה שמתאימה להם, בהתאם להעדפותיהם האישיות. בין עצי הנוי הפופולריים בארץ ניתן למנות את עץ האקליפטוס, עץ הקינמון, עץ הסיגלון, עצי פרי שונים ועוד.

 

גינון עצי נוי
גינון עצי נוי

 

קצת על החסרונות של עצי נוי

כמו לכל דבר בחיים יש בעצי נוי יתרונות וחסרונות. אחד החסרונות הבולטים של עצי נוי הוא הצורך בטיפול וטיפוח בלתי פוסקים, כדי למנוע מצב של גדילת פרא של העצים. עצי נוי בלתי מטופלים יהפכו מהר מאוד מעצים נאים ללא נעימים לעין ויכולים אפילו לגרום לנזקים בגינות שבהן הם נשתלו. חיסרון נוסף של עצי נוי הוא עניין הפריחה. עצי הנוי היפים פורחים בשלל צבעים מרהיבים, אך לצד זאת אצל חלקם הפריחה היא עונתית בלבד, ואצל חלקם הפריחה מלווה בנשירה מאסיבית של עלים או פרחים זעירים, מה שדורש מבעלי הגינה עבודה רבה של ניקיון ותחזוקה כדי לשמר את הגינה במצב טוב למרות חילופי העונות שמשמנים את ההתנהגות של העצים.

 

קצת על החסרונות של עצי נוי

האם עצי נוי יתאימו לגינה שלנו?

עקרונית התשובה היא כמובן חיובית. עצי נוי מתאימים להישתל בכל גינה, הם מוסיפים ירוק בעיניים, יופי, והרבה שמחה בלב. עם זאת, תכנון הגינה שלכם והמחשבה על העצים שתיטעו בה צריך להיעשות בהסתכלות נרחבת יותר. שאלו את עצמכם מה מטרת הגינה, מדוע אתם רוצים אותה ומוכנים להשקיע בטיפוחה. אם המטרה היא אכן לצורכי אסתטיקה בלבד, אזי עצי נוי יהיו הבחירה המושלמת עבורכם, כמובן לצד דשא, שיחים ופרחים נוספים. אך אם רצונכם הוא בגינת מאכל, לא בטוח שעצי נוי הם העמים המתאימים לכם. במקרה כזה, שיקלו לנטוע בגינה עצי לימון, רימונים, זיתים או פירות אחרים. בנוסף, הגינות מאכל ניתן לנטעו גם צמחי תבלין שיעשירו את הבישול שלכם ברמה היומיומית, ויש בהם סיפוק מידי. לא תצטרכו להמתין תקופה ארוכה לפני שתוכלו ליהנות מהם, כפי שתצטרכו להמתין במקרה של שתילת עצי פרי.

 

האם עצי נוי יתאימו לגינה שלנו?

טיפים לבחירת עצי נוי לגינה

בחירת עצי נוי צריכה להתחשב בכמה פרמטרים, וכדאי מאוד להיות מלווים באיש מקצוע בכל שלבי תכנון הגינה, ביצוע התכנון וכמובן התחזוקה השוטפת. בחירת עצי נוי צריכה לקחת בחשבון את גודל הגינה, את מיקום הגינה ביחס לבית, את כיווני השמש והצל בגינה שלכם וכמובן את תנאי מזג האוויר. בנוסף, ישנם עצים הדורשים השקיה אינטנסיבית וטיפל יומיומי מסור, ולפני בחירה בעצים מהסוג הזה נמליץ לכם לשאול את עצמכם האם מתאימה לכם מחויבות מסוג זה. אם אתם רוצים בכל זאת עצי נוי מסוימים, אך ללא ההתחייבות הכרוכה בכך. תוכלו כמובן לפנות לחברה המתמחה בגינון עצי נוי. חברה כזאת תציע לכם תוכנית טיפול שנתית בגינה ולמעשה תיקח אחריות על מצב הגינה שלכם, כך שתוכלו לדעת שהגינה מטופלת ומתוחזקת כראוי ללא הצורך לעשות זאת בעצמכם. זהו שירות מפנק במיוחד, שאמנם יעלה לכם לא מעט אך הוא מסוג הדברים שעליהם נאמר כי הוא 'שווה כל שקל'. נגיד אפילו יותר מזה – אם אתם מתכננים גינה מורכבת, שדורשת טיפול רב, אך אין לכם את הפנאי הנדרש לטפל בה או את היכולת הכלכלית לשכור אנשי מקצוע בתחום גינון עצי נוי, נמליץ לכם לשקול שנית את עיצוב הגינה. גינת נוי לא מטופחת יכולה להפוך לסיוט מתמשך ולהסב לכם עוגמת נפש רבה במקום ההנאה שלשמה תכננתם את הגינה מלכתחילה.

לסיכום, ההחלטה על הקמת גינת עצי נוי צריכה להתקבל בשיקול דעת. גינת עצי נוי יכולה להיות אטרקציה ביתית יפהפייה ולהסב לכם שמחה ברמה היומיומית. גינת עצי נוי יכולה גם לתרום לבריאות שלכם, הן הפיזית והן הנפשית. עם זאת, כדי שגינת עצי נוי תצליח לפרוח ולמלא את מטרתה, יש צורך בסיוע של אנשי מקצוע בתחום גינון עצי נוי.

איך נדע האם לשתול גינת עצי נוי או גינה מסוג אחר? חשוב שתעשו בדיקת של הצרכים והציפיות שלכם מהגינה, תבחנו את השטח שלה ואת הרצון והיכולת שלכם להשקיע משאבים הן בתכנון הגינה והן בתחזוקה השוטפת שלה. גינות שונות דורשות רמות שונות של השקעה, ותצטרכו לבחור את מה שמתאים ביותר עבורכם.

אם החלטנו לשתול גינת עצי נוי, מה הדבר החשוב ביותר שעלינו לדעת? בשתילת גינת עצי נוי יש סיכון וסיכוי, וחשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום גינון עצי נוי כדי לתכנן ולבנות את הגינה שהכי תתאים לכם.

טיפים לבחירת עצי נוי לגינה

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
סידור אבנים לגינה

מחפשים סידור אבנים לגינה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת גדר חיה

מחפשים התקנת גדר חיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת מחשב השקיה

מחפשים התקנת מחשב השקיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת צינור השקיה

מחפשים התקנת צינור השקיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת טפטפות

מחפשים התקנת טפטפות? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם

קרא עוד »
מערכת השקיה אוטומטית

מחפשים מערכת השקיה אוטומטית? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]