גנן מומלץ הראשון בגינון

גינון בתי ספר

מחפשים גינון בתי ספר? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם עומדים בתו האיכות הנוקשה של ה"מקצוענים",
הזמינו עכשיו:

[search_professionals_city category="gardners"]

בשנים האחרונות מחלחלת בקרב אנשי החינוך ההבנה שסביבת הלמידה היא אחד הדברים הכי חשובים שיכולים לסייע להצלחת התלמידים. תלמיד שיגיע למבנה אפרורי וישב בכיתה ריקה יפגין פחות מוטיבציה לימודית ויגיע להישגים נמוכים יחסית, לעומת תלמיד שיגיע לבית ספר מטופח שמשקיע בנראות, ויכנס לכיתה מזמינה. צוותי בתי הספר יחד עם משרד החינוך מתגייסים לעניין, ולא מעט תקציבים מופנים לטובת שיפור הנראות. אחת הדרכים הכי טובות, שגם טומנת בחובה יתרונות לימודיים, היא הקמת גינה.

 

מה החשיבות של גינה בחצר בית הספר

כאשר מדברים על סביבת הלמידה לא מתכוונים רק לכיתה ולמסדרונות שבהם הילדים עוברים בדרך לכיתה. כל מתחם בית הספר נכלל בסביבת הלמידה. חצר בית הספר היא מרחב למידה משמעותי מאוד. בחצר הילדים יוצרים אינטראקציות חברתיות, לומדים להסתדר בקבוצה, ולעבוד כצוות. אם החצר תהיה מזמינה יותר, גם האווירה בה תהיה נעימה יותר. אין שום ספק שגינה עם צמחיה ירוקה ופורחת תוסיף הרבה לחצר בית הספר ותהפוך אותה למוקד משיכה מזמין עם אווירה נהדרת של חברות ושיתוף.

 

גינון בתי ספר
גינון בתי ספר

 

גינת בית הספר כמרחב לימודי

גינה בבית ספר יכולה להיות מרחב לימודי מדהים, חשוב הרבה יותר מכל כיתה או מכל שיעור שתוכלו לתת לתלמידים. הדבר הראשון והחשוב ביותר שאותו התלמידים שלכם ילמדו מהעבודה בגינה הוא לעבוד קשה, להזיע, ולהתלכלך. היום הילדים מפונקים ולא אוהבים להרים את העיניים מהמסך של הסמארטפון שלהם. עבודה בגינה תחייב אותם להפעיל את הגוף ולאמץ את עצמם. מה שמיוחד כאן הוא שבסופו של דבר תהיה להם תוצרת מוחשית ביד, והם ילמדו שאחרי עבודה קשה מגיעות תוצאות. לקח נוסף שהתלמידים שלכם ילמדו הוא האמון וההבנה של מהו תהליך.

הם ייקחו גרעין קטן וישימו אותו באדמה, ואם הם ישקיעו ויטפלו בו כמו שצריך, מהגרעין הקטן יצמח ירק שלם ויפה. הדבר השלישי שהתלמידים שלכם ילמדו מהגינה הוא לקיחת אחריות. אם אף אחד לא יטפל בגינה הצמחים בה ימותו וינבלו, לא מעניינים אותם כל התירוצים שבעולם. מהר מאוד התלמידים יבינו את זה, ואתם תגלו שכשהם באמת צריכים ורוצים, הם יכולים להיות סופר אחראיים ורציניים. הדבר הרביעי שהתלמידים שלכם ילמדו מהעבודה בגינה הוא לעבוד בצוות, לשתף פעולה, ולהבין שאף אחד לא יכול לעשות הכל לבד, אבל ביחד כקבוצה הם יכולים לעשות המון. חוץ מזה הם יוכלו ללמוד כמובן ביולוגיה, זאולוגיה, בוטניקה, ועוד, וכל זה לא בכיתה אלא בשטח, תוך כדי שהם רואים את הדבר האמיתי.

 

גינת בית הספר כמרחב לימודי

מי יכול לעזור לנו בהקמת גינה בבית הספר?

אם החלטתם ללכת על זה ולהרים גינה בבית הספר, אנו ממליצים לכם בחום להיעזר באיש מקצוע שעוסק בתחום של גינון בתי ספר. איש מקצוע ותיק ומנוסה יכול להמליץ לכם מהם הצמחים שהכי מתאימים לבית הספר שלכם, איפה הכי כדאי להקים את הגינה, לתת עוד טיפים שנראים לכם קטנים, אבל בפועל יהיו שווים זהב ויחסכו לכם לא מעט עבודה ותסכול.

 

מי יכול לעזור לנו בהקמת גינה בבית הספר?

שותפות הורים מורים ותלמידים

אנו ממליצים לכם בחום לשתף גם את הורי התלמידים בפרויקט הזה של הקמת גינה בבית הספר. מי יודע, אולי תגלו שאחד ההורים של התלמידים שלכם הוא איש מקצוע בתחום גינון בתי ספר. אבל עכשיו ברצינות, מעורבות של ההורים תהפוך את העסק לרציני הרבה יותר, תסייע להם ליצור חיבור מיוחד ומשמעותי עם הילדים, ותתרום הרבה לרצינות וההשקה.

 

שותפות הורים מורים ותלמידים

גינון בתי ספר

גינון בתי ספר הוא תחום מגוון מאוד שאפשר לקחת אותו ללא מעט כיוונים. נציג לכם כאן רק שניים מסוגי הגינות שיכולים להיות אידיאליים לבתי ספר ולתלמידים. בחרנו כאן בגינות שטווח הצמיחה של הגידולים בהן הוא קצר יחסית, על מנת שהתלמידים יוכלו ליהנות מפרי עמלם ולראות את הדברים קורים בעיניים. בנוסף, מדובר על גינות שאת הצמחים שגדלים בהן התלמידים יוכלו לקחת הביתה ולהשתמש בהם.

 

  1. גינת ירק – גינת ירק היא הגינה הקלאסית ביותר עבור בתי ספר. זרעו באדמה ירקות שונים, ועם טיפול וטיפוח מתאימים תוכלו לקטוף כעבור כמה חודשים שלל סוגי ירקות. היופי כאן הוא שתוכלו לנצל את התוצרת של הגינה ולהכין ממנה סלט ירקות טרי ובריא. התלמידים יוכלו גם לקחת הביתה ולהראות לבני משפחתם את מה שהם גידלו בבית הספר.

 

  1. גינת צמחי תבלין – גינת צמחי תבלין בבית הספר יכולה להיות פינוק אמיתי. בחרו את הצמחים שאתם אוהבים וגדלו אותם בגינה. מהר מאוד תוכלו לגשת לגינה ולקטוף לכם כמה עלי נענע או לואיזה ולהכין מהם כוס תה חמה ומפנקת. תוכלו גם לשתול צמחי תבלין שמשמשים אותנו במטבח כמו פטרוזיליה, כוסברה, בזיליקום, ועוד. לאחר שהצמחים יגדלו, התלמידים יוכלו לקחת הביתה את התוצרת ולפנק את בני המשפחה בירקות עלים טריים.

 

גינון בתי ספר

סיכום

גינה בית ספרית היא פרויקט מדהים. אל תחכו עם זה, פנו לאדם שעוסק בגינון בתי ספר ותתחילו להריץ את הפרויקט.

 

שאלות ותשובות

שאלות ותשובות

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
סידור אבנים לגינה

מחפשים סידור אבנים לגינה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת גדר חיה

מחפשים התקנת גדר חיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת מחשב השקיה

מחפשים התקנת מחשב השקיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת צינור השקיה

מחפשים התקנת צינור השקיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת טפטפות

מחפשים התקנת טפטפות? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם

קרא עוד »
מערכת השקיה אוטומטית

מחפשים מערכת השקיה אוטומטית? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]