גנן מומלץ הראשון בגינון

גינון בתי כנסת

מחפשים גינון בתי כנסת? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם עומדים בתו האיכות הנוקשה של ה"מקצוענים",
הזמינו עכשיו:

[search_professionals_city category="gardners"]

השקעה בבתי כנסת מעוצבים ומרשימים הייתה מאז ומתמיד אחת מנקודות החוזקה של היהודים ברחבי העולם. אין ישראלי שטייל באירופה, ארצות הברית או מדינות אפריקה ולא נתקל בבתי כנסת מפוארים. הפאר של בתי הכנסת מתבטא בהיותם מבנים מרשימים שתוכננו על ידי אדריכלים מהשורה הראשונה, בקירות מצוירים בהשראת גדולי האומנים, בריהוט מפואר ויוקרתי מעץ מלא ובתשמישי קדושה יקרים. בתי הכנסת נחשבים ביהדות ל'מקדש מעט' – מקום שבו, כידוע לנו, הייתה חשיבות גדולה לאסתטיקה, לעיצוב ולנראות.

ככל שעברו השנים, ועם הקמת מדינת ישראל, ניתן לראות שינוי מסוים באופי בתי הכנסת. בתי הכנסת בארץ הם פחות מפוארים מבתי הכנסת ברחבי העולם. השינוי הזה לא נובע מזלזול או מחוסר חשיבות של אסתטיקה ויופי, אלא מטעמים שונים לחלוטין. בתי כנסת רבים שמים כיום דגש חזק על יצירת קהילה חזקה, מחוברת ומחויבת. כך ניתן למצוא בתי כנסת שנראים דלים יחסית, חלקם אפילו במבנים זמניים או רעועים, אך יש בהם קהילה חזקה ומשפחות רבות מעוניינות להצטרף אליהם.

 

הקשר בין גינון לבתי כנסת

כבר בתיאור בריאת העולם בספר בראשית אנו נתקלים בתחום הגינון. גן עדן, שבו שהו אדם וחווה, מתואר כמקום שיש בו עצים רבים, הן עצי פרי והן עצי סרק. בנוסף, בגן העדן יש נהרות המקיפים אותי ומשקים את הצמחייה הרבה. והאדם הנמצא בגן העדן מקבל שני ציווים הנוגעים ליחס שלו לאדמה – לעבודה ולשומרה. כלומר, מצד אחד לתת לצמחיה ולטבע לגדול ולהתפתח, ומצד שני גם לשים לב שאנו שומרים על הקיים ולא מזיקים לטבע ולעולם שבו אנו חיים. הציווי רלוונטי גם עבורנו, כאנשים בעולם מודרני שלמעשה מנותקים מהטבע. מצד אחד, לשמור על העולם, להקפיד להימנע מפעולות שמזהמות את הסיבה ולהוקיר את הטבע הקיים, ומצד שני – ליצור לעצמנו פינות ירוקות ולהגדיל את חשיבותו של הטבע ואת מקומנו בחיינו. אם כך, אין טבעי ומתבקש יותר מהחיבור בין גינון וטבע לבתי כנסת – זה חיבור שהתחיל כבר עם בריאת העולם, ועלינו להמשיך אותו גם בימינו אנו, עם כל המורכבות שכרוכה בכך.

גינון בבתי כנסת לא היה נפוץ בעבר, מסיבות שונות הנוגעות לתפיסת התפקיד של בית כנסת בתוך הקהילה. עם זאת, כיום אנו רואים יותר ויותר בתי כנסת המשקיעים בגינון וביצירת סביבה ירוקה. להשקעה זו יש סיבות רבות והיא מניבה פירות משמעותיים.

 

גינון בתי כנסת
גינון בתי כנסת

 

יתרונות הגינון בבתי כנסת:

גינון בבתי כנסת הולך ונהיה נפוץ יותר עם השנים. בבית הכנסת עם שטח ירוק מושקע שנעים לשהות בו נראה יותר ויותר ילדים קטנים שמגיעים בשמחה. כמובן, ההגעה שלהם היא בעיקר בזכות הסביבה הירוקה והנעימה, אך היא מחברת אותם גם לבית הכנסת. ילדים שמגיעים לשחק ייכנסו לחלק מהתפילה – מה שמגביר את הסיכוי שגם כמבוגרים הם ייקחו חלק בעולם הדתי. בנוסף, גינון יכול לחזק את החיבור הקהילתי, דרך הקצאה של שטח קטן באזור בית הכנסת לעצי פרי או עשבי תבלין לטובת חברי הקהילה. נקודה חשובה נוספת בגינון בבית הכנסת היא שכיום רובנו חיים בקהילות עירוניות ובבנייני דירות. סביר להניח שלרוב חברי הקהילה אין גינה פרטית בביתם, כך שגינה של בית הכנסת יכולה להוות מצע משמעותי לחיבור הקהילה לכל מה שנוגע למצוות בתחום החקלאות.

לגינון עירוני ישנו יתרון משמעותי בלי קשר לבית הנסת – הוא מסייע בשמירה על הסביבה ומעלה את איכות האוויר, הוא יותר אווירה נעימה באזור ובכך מעלה את ערך הנכסים, והוא צובע את האזור בירוק – מה שמוכח כתורם לבריאות הגוף והנפש. לא סתם הצבע הירוק מתקשר אצלנו גם לעולם הרפואה – ישנו קשר הדוק בין ריפוי לבין הטבע, וגינון בתי כנסת בפרט וסביבות עירונית בכלל יכול לתרום גם בהיבט החשוב הזה.

 

יתרונות הגינון בבתי כנסת:

 

המשאבים הנדרשים לתחזוק הגינון

ואחרי שמנינו את היתרונות, נאמר בצורה ברורה שתיחזוק הגינון בבית הכנסת דורש משאבים רבים. הדרישה הראשונה היא אנשי מקצוע אמינים, שמסוגלים לקחת על עצמם ליווי ועשייה של כל הפרויקט הזה, מתחילתו ועוד סופו. כדי לתכנן גינה נדרש ידע רב מתחומי ידע שונים – אקלים, בוטניקה, תכנון עירוני וחוקי עזר, ועוד. מתכנן הגינה חייב להיות מנוסה ובקיא בכל מה שנוגע לאקלים ומזג אוויר, עם ניסיון קודם של התאמת צמחים שונים לסביבה, ועם תובנה מעמיקה ומבוססת לגבי אופי הצמחייה, אופי המבנה שהצמחייה נמצאת לידו וכן הלאה. לאחר התכנון, יש שני שלבים נוספים: שלב הקמת הגינה ושלב התחזוק שלה. שלב הקמת הגינה הוא קריטי, חשוב שהגינה תוקם בצורה נכונה ומדויקת, על תשתיות מתאימות ותוך הבנה של מגבלות האזור ושל החוזקות שבהן ניתן להשתמש. אך גם אם תכנון הגינון וההקמה נעשו בצורה הטובה ביותר – אם לא נשמור עליהם, הכל ילך לאבדון. תחזוק ושימור הגינה הוא השלב המורכב והקשה ביותר, אך החשוב ביותר. התחזוק נדרש כמובן כל זמן שרוצים לשמור על הגינה פעילה ומשגשגת לטובת הקהילה. הוא דורש משאבים רבים, עולה לא מעט ודורש אנשים שרואים ומבינים את חשיבותו. אך תחזוק גינון בית כנסת שנעשה בצורה מקצועית, על ידי חברה מהימנה, ותיקה ומנוסה – יבטיח לכם גינת בית כנסת ראויה לשמה, עם כל היתרונות הרבים שכרוכים בגינה כזו.

 

המשאבים הנדרשים לתחזוק הגינון

 

איך כדאי להתחיל תהליך גינון בבית הכנסת?

תהליך כזה מחייב חיבור ורצון של הקהילה, ולכן נמליץ להתחיל אותו באסיפה קהילתית והצבעה לגבי הנושא. אם יש התנגדות קהילתית, התהליך ייתקל בקשיים וכדאי לשקול שנית את היתכנותו.

 

איך כדאי להתחיל תהליך גינון בבית הכנסת?

 

איך לבחור אנשי מקצוע להקמת גינה בבית הכנסת?

בחירת אנשי מקצוע צריכה להיעשות בשיקול דעת. חפשו איש מקצוע אמין ובעל ניסיון בתחום, עם תעודות השכלה רשמיות וידע רלוונטי.

 

איך לבחור אנשי מקצוע להקמת גינה בבית הכנסת?
תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
סידור אבנים לגינה

מחפשים סידור אבנים לגינה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת גדר חיה

מחפשים התקנת גדר חיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת מחשב השקיה

מחפשים התקנת מחשב השקיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת צינור השקיה

מחפשים התקנת צינור השקיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת טפטפות

מחפשים התקנת טפטפות? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם

קרא עוד »
מערכת השקיה אוטומטית

מחפשים מערכת השקיה אוטומטית? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]