גנן מומלץ הראשון בגינון

גינון בתים פרטיים

מחפשים גינון בתים פרטיים? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם עומדים בתו האיכות הנוקשה של ה"מקצוענים",
הזמינו עכשיו:

[search_professionals_city category="gardners"]

על החלום האמריקאי שמעתם? כנראה שכן. באמריקה, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, כל אחד יכול להיות מיליונר. נדרשים כוח רצון וקצת מזל – והדרך למעלה מובטחת. והחלום הישראלי, מה איתו? הוא בדרך כלל חלום לבית פרטי עם גינה. ואם אפשר גם במרכז הארץ, ועם ילדים שמביאים חברים בלי לחשוב פעמיים. אה, ונשמח גם שהגינה תהיה תמיד מטופחת, עם דשא שמאפשר משחק, התרוצצות או סתם ישיבה עם חברים בליל קיץ. ואם אפשר גם כמה עצי פרי להכין מהם ריבות, ואולי איזו ערוגה קטנה עם עשבי תבלין אהובים, מה טוב.

לא סתם בית פרטי עם גינה נחשב לפסגת החלומות של תושבי ישראל. במדינה קטנה וצפופה, יבשה יחסית, עם הרבה ערים גדולות ומעט טבע ושטחים ציבוריים מפותחים, כל אחד מאיתנו רוצה לאפשר לעצמו ליהנות מקצת טבע וירוק בעיניים. ואם אפשר בתוך הבית, אז למה בעצם לא? ככל שהמרחב הציבורי בארץ הולך ומתמעט, שירותי גינון בתים פרטיים הופכים נפוצים יותר ויותר. אין ספק שמדובר בשירות שהוא חובה לכל בית פרטי עם גינה, כמובן כשמדובר באנשי מקצוע מהשורה הראשונה, ותיקים, מנוסים ומומלצים.

 

החשיבות של גינון מקצועי בגינה הפרטית שלכם

סיכמנו שגינה פרטית נשמעת כמו חלום, אבל לכל חלום יש גם צד שני, נעים קצת פחות… והצד השני של גינה פרטית חלומית הוא גינה פרטית סיוטית – כזו שתוכננה בצורה לא נכונה, נבנתה ועוצבה בצורה רשלנית, ע"י אנשים לא מיומנים, או חלילה גינה לא מתוחזקת. זה הסיוט של כל בעל בית, וזה בהחלט יכול לקרות אם נמנעים משימוש בשירות של גינון בתים פרטיים. גינה כזו תהיה לא שמישה, תגרום לנזקים הן לבית עצמו והן לסביבה, ותסב לבעליה עוגמת נפש רבה. גינה לא מתוכננת יכולה לפגוע ביסודות הבית, למשוך אליה חרקים ומזיקים שונים, ליצור סכסוכי שכנים בגלל צמחים פולשים – בדיוק ההפך מהחלום המתוק על גג רעפים אדום וילדים שמתרוצצים בחצר.

 

גינון בתים פרטיים
גינון בתים פרטיים

 

שלב תכנון הגינה הוא קריטי, בואו נבין למה

תכנון הגינה הוא שלב ראשון והכרחי בהקמת גינה חלומית שתמלא את ייעודה. לקראת שלב התכנון שבו עם דף ועט וחישבו מה השטח שעליו תרצו להקים את הגינה, ומה הציפיות שלכם ממנה. האם תרצו גינת עצי פרי? משטח דשא בלבד? אולי גינת ירק, או דווקא גינת נוי עם פרחים מיוחדים? קחו בחשבון את מקום המגורים, את אופי הקהילה ואת האופי המשפחתי שלכם, את מספר הילדים שצפויים להשתמש בגינה, את הזמן הפנוי שתוכלו אתם להשקיע בה, וכן הלאה. כל הנקודות האלה יעזרו לכם להבין מהי הגינה הנכונה ביותר עבורכם.

אם תיקחו שירותי גינון בתים פרטיים השמיים הם הגבול, אבל חשוב מאוד שתדעו להסביר מה החלום שלכם ומה הציפיות מהגינה שתקימו. גינה שתוכננה היטב תמלא את ייעודה ותאפשר לכם הנאה צרופה בכל עונות השנה. גינה שלא תוכננה כיאות היא גינה שלא עונה לצרכי הבעלים שלה, מסיבות שונות. גם גינה שלא מתאימה לאקלים שבו היא נמצאת, לתנאי המים ולתקנות הסביבתיות – תדרוש מכם משאבים רבים כדי לתחזק אותה בצורה נכונה, וגם אחרי השקעת המשאבים עדיין יכולים להיווצר נזקים לבית או לסביבה הטבעית.

 

שלב תכנון הגינה הוא קריטי, בואו נבין למה

 

הקמת הגינה בפועל והתחזוקה שלה לאורך זמן:

כבר הבנו ששלב התכנון הוא הראשון, אבל ממש לא האחרון. אחרי שנעשה תכנון קפדני בעזרת אנשי מקצוע שמומחים בגינון בתים פרטיים, נעבור לשלב השני שהוא שלב הקמת הגינה. שלב זה דורש הקמת תשתית מתאימה, בהתאם לתכנון. בניית התשתית יכולה לכלול עבודות ריצוף, עבודות עץ, הקמת תשתית מים, מערכת תאורה ועוד. רק כאשר התשתית עומדת ניתן לנטוע את הגינה עצמה, כמובן בהתאם לתכנון המקורי. הקמת גינה צריכה להתחשב גם בעונות השנה ובמזג האוויר, וכן במלאי הזמין של חומרי בנייה שונים. בחירות קטנות שתעשו יכולות לייקר את הקמת הגינה או דווקא להוזיל אותה, ממש כמו בבנייה או שיפוץ של בית. אל תחששו להתייעץ עם חברים ובני משפחה שבבעלותם גינה פרטית, אבל את המילה האחרונה השאירו תמיד למומחים, וכמובן לאינטואיציה הבריאה שלכם ולתחושה הפנימית.

 

הקמת הגינה בפועל והתחזוקה שלה לאורך זמן:

 

תחזוקת הגינה לאורך זמן

זה השלב הארוך ביותר, והוא בעצם התחזוקה השוטפת. כל עוד אתם רוצים שתהיה גינה פרטית בבעלותכם, עליכם להמשיך לתחזק אותה. למה? אתם כבר יודעים… גינה לא מתוחזקת היא ההפך מהחלום, יותר לכיוון של סיוט. את תחזוקת הגינה נחלק לכמה חלקים: ישנה תחזוקה קבועה, של השקיה וטיפול בצמחים, גיזום, עקירת עשבים שוטים וכן הלאה. לצד זאת, ובהתאם לאופי הגינה שלכם, עיצובה והשימוש שאתם עושים בה, ישנה גם תחזוקה מורכבת יותר. אלה פעולות כגון ריסוס או שתילת צמחים עונתיים שנעשות לעיתים רחוקות ובהתאם לעונות השנה. זוהי משימה לא קלה, אך עם תכנון נכון והרבה זמן פנוי ניתן לעשות זאת לבד. אם אין לכם המשאבים הדרושים לתחזוקה עצמאית, נחזור שוב על ההמלצה שלנו – קחו אנשי מקצוע המומחים בגינון בבתים פרטיים.

שואלים את עצמכם האם זה כדאי? יכול להיות שקצת הפחדנו אתכם, אבל אנחנו מבטיחים שגינה יפה, מתוחזקת ומטופחת תהיה שימושית עבורכם ועבור כל המשפחה והחברים. בגינה תוכלו להנות, לצבור חוויות משותפות ולחזק קשרים משמעותיים בחייכם.

איך נמצא אנשי מקצוע מתאימים לתכנון, הקמת ותחזוקת הגינה? כמו שאתם מוצאים אנשי מקצוע בכל תחום. חפשו איש מקצוע אמין, עם המלצות וידע מקצועי רשמי. אל תתפשרו על כתיבת חוזה מסודר בין הצדדים, בקשו הצעת מחיר מפורטת ככל שניתן. והכי חשוב – הקשיבו לאינטואיציה הפנימית שלכם, ובחרו רק איש מקצוע או חברת גינון בתים פרטיים שאתם מרגישים איתם בנוח.

 

תחזוקת הגינה לאורך זמן
תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
סידור אבנים לגינה

מחפשים סידור אבנים לגינה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת גדר חיה

מחפשים התקנת גדר חיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת מחשב השקיה

מחפשים התקנת מחשב השקיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת צינור השקיה

מחפשים התקנת צינור השקיה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »
התקנת טפטפות

מחפשים התקנת טפטפות? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם

קרא עוד »
מערכת השקיה אוטומטית

מחפשים מערכת השקיה אוטומטית? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים.

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]