גנן מומלץ הראשון בגינון

גיזום או כריתה? כך נחליט האם הגיע הזמן לגזום או לכרות את העץ בגינה

אם יש לכם גינה בחצר, ואתם מגדלים בה עצים שונים, אתם בטח יודעים שהעצים הללו דורשים טיפול. אבל מה עושים כאשר יש עץ חולה או עץ שלא נראה טוב ואנו רוצים לכרות או לגזום אותו? איך נדע באיזו דרך פעולה אנו צריכים לנקוט? בשביל לעזור לכם הכנו כאן מדריך קצר וברור שיסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה: גיזום או כריתה של העץ?

 

כריתת עצים בישראל

אז יצאנו להתייעץ עם המומחים של 'גיזום פלוס' והכנו לכם את המדריך הפשוט הזה. קודם כל חשוב מאוד שתדעו שמדינת ישראל אסור לכרות כך סתם עץ, כן, גם אם הוא נמצא בתוך השטח הפרטי שלכם. כל עץ בוגר, מעל גובה של 2 מטרים וקוטר של 20 ס"מ, נחשב למוגן וחל איסור לעקור או לכרות אותו.

כדי לכרות עץ צריך להגיש בקשה לפקיד היערות שאחראי על התחום ולבקש את אישורו. כריתת עץ בלי אישור של פקיד היערות נחשבת לעבירה על חוקי המדינה. הגשת הבקשה לכריתת העץ היא דרך אתר אינטרנט ממשלתי, ולאחר שתשלמו את האגרה יגיע תוך שבועיים איש המקצוע על מנת לבחון את העץ ולהחליט האם ניתן לכרות אותו.

כריתת עצים בישראל

גיזום עצים

גיזום הוא פעולה חשובה המהווה חלק בלתי נפרד מהטיפול בעץ, ולא מעט עצים ממש חייבים גיזום על מנת שהם יגדלו בצורה נכונה וטובה. אבל, חשוב לזכור שגיזום הוא לא פשוט להוריד ענפים מהעץ, אלא פעולה שדורשת ידע מקצועי וניסיון, על מנת שהגיזום יסייע לעץ לצמוח ולא יפגע בו. אנשי המקצוע ידעו בדיוק באיזה שלב צריך לגזום את העץ, איך לעשות את זה, איזה ענפים לגזום וכו'.

גיזום עצים

 

מתי צריך לכרות או לגזום עצים?

ישנם מקרים שונים שבהם צריך לטפל בעץ. המקרים הללו יכולים להיות לדוגמה: עץ חולה או נגוע בחרקים שיכול לקרוס חלילה או להדביק עצים אחרים, עץ שעלול לפגוע בקו חשמל או שהשורשים שלו פוגעים בביוב, עץ שמושך אליו מזיקים כמו טרמיטים, עץ שגורם ללכלוך בלתי נסבל, ועוד.

בכל המקרים האלו צריך לטפל בעץ, אבל איך נדע מה לעשות? ככלל, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם אנשי מקצוע. לרוב ההחלטה הנכונה תהיה גיזום מכיוון שהעצים נותנים הרבה מאוד ערך מוסף וחבל לכרות אותם.

בנוסף, מדובר כאמור על פעולה מורכבת יותר שדורשת אישור של פקיד ממשלתי והיא בלתי הפיכה. אם המצב לא קריטי עדיף להתחיל מגיזום שגם יפתור את הבעיה וגם ישאיר אותנו עם העץ, ובמקרה הצורך אפשר גם לכרות את העץ.

מתי צריך לכרות או לגזום עצים

 

סיכום

אם יש לכם עץ שדורש טיפול לא כדאי להזניח אותו, במיוחד לא בעונת החורף. העץ עלול להפוך מבונוס גדול למטרד או מפגע חלילה. היעזרו באנשי מקצוע ופתרו את הבעיה.

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]