גנן מומלץ הראשון בגינון

אתם אוהבים לשבת בחוץ וכל הזמן נעקצים? אלו סוגי ההדברה שכדאי שתכירו

מזג האוויר הישראלי מאפשר לנו לשבת מחוץ לבית לא מעט ימים בשנה. בין אם מדובר על החצר בבית, על פארק ציבורי או בכל מקום אחר, אין דבר שישראלים יותר אוהבים מאשר לשבת בחוץ. עם זאת, בחוץ ישנם חרקים ומעופפים שונים שיכולים לעקוץ אותנו. אם גם אתם מרגישים שהעקיצות הללו פוגעות בכם בצורה קשה, כאן נספר לכם על כמה סוגי הדברה שכדאי להכיר. 

 

מה אנחנו רוצים להדביר

עוד לפני שנדבר על סוגי הדברה, חשוב להבין מה בדיוק אנחנו רוצים להדביר. הדברה שמיועדת כנגד עש הבגד אינה אותה הדברה שבה נשתמש אם אנחנו רוצים להדביר עכברים, וכך זה נכון לכל אחד מסוגי המכרסמים או המזיקים. הסיבה שהזכרנו דווקא את עש הבגדים נובעת מכך שמדובר על מזיק נפוץ שאוהב להידבק לבגדים של בני אדם ועלול לגרום לגירויים לא נעימים.

לְבַעֵר

הדברה באמצעות חומרים

האפשרות הראשונה לביצוע הדברה היא על ידי חומרי הדברה. הדברה כזו נקראת גם הדברה כימית והיא הדרך האלימה ביותר לגרש את המזיקים מהסביבה שלכם. בהדברה הזו אתם מפזרים חומרים כימיים בסביבה שלכם, כאשר אותם חומרים אמורים להרוג את המזיקים במקרה שהם יתקלו בהם, או לכל הפחות לגרום להבין שהסיבה שלכם היא לא בדיוק המקום הכי בטוח עבורם.

 

הדברה טבעית

האפשרות השנייה היא שימוש בהדברה טבעית. מדובר על הדברה פחות אלימה מאשר הדברה כימית, אולם היתרון הגדול שלה הוא בכך שהיא נחשבת ידידותית לסביבה. הדברה כזו נעשית באמצעות הכנסה של חיות אחרות לגינה, פיזור של חומרים טבעיים בסביבה שלכם או אמצעים אחרים שלא יהרגו את המזיקים וגם אם כן יעשו את זה בצורה הכי טבעית שאפשר.

 

שימוש בצמחים מדבירים

השיטה האחרונה שעליה נדבר קשורה לשיטה הקודמת, אולם היא רלוונטית רק במקום שבו אתם יכולים לשתול צמחים. צמחים מדבירים הם צמחים שמסוגלים לדחות בעלי חיים מסוימים. ההדברה הזו מתאימה רק בהנחה שהחיה או המזיק שאתם רוצים לדחות הוא כזה שקיים צמח שדוחה אותו ושאתם יכולים לשתול את הצמח הזה בסביבה שלכם.

 

על מה חשוב להקפיד

כאשר אנחנו בוחרים מדביר, הדבר החשוב ביותר הוא לבדוק את האישורים שלו. הדברה היא פעולה מסוכנת, והרצון שלנו הוא לפגוע רק במזיקים ולא בבני האדם שנמצאים בסביבה שלנו. מדביר מקצועי ידע איך לבצע את ההדברה בצורה בטיחותית שלא תותיר סיכוי לפגיעה בכם. בנוסף, מומלץ להשוות מחירים בין מספר מדבירים כדי לקבל את השירות הטוב ביותר במחיר הנוח ביותר.

 

לסיכום

את שיטות ההדברה הקיימות כיום ניתן לחלק לשני סוגים. הסוג הראשון זו הדברה כימית שבה אנחנו משתמשים בחומרים מלאכותיים כדי להרוג את המזיקים שנמצאים בסביבה שלנו. הסוג השני זו הדברה טבעית, שבה אנחנו מדבירים באמצעות צמחים וחיות.

שב בחוץ

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]