גנן מומלץ הראשון בגינון

אילו מזיקים נפוצים בגינות?

הגינה הביתית היא לרוב תוצאה של השקעה מרובה בהקמה, פיתוח וטיפוח. ייתכן ולכן קיימת מודעות גבוהה בתחום של הדברת מזיקים בגינה. עבור מזיקי גינה קיימים פתרונות הדברה שונים, אולם על מנת להתאים את סוג ההדברה המדויק והיעיל ביותר, חשוב להכיר תחילה את סוגי המזיקים על מנת לזהות אותם ולהעביר את המידע הרלוונטי לחברת הדברה. מזיקים בגינה – כל מה שרציתם לדעת.

 

דע את האויב – היכרות עם סוגי המזיקים השונים הנפוצים בגינות

עונת הקיף מביאה עמה מוטיבציה לטיפוח גינה צבעונית ומטופחת. חשוב להכיר את המזיקים העלולים לחבל במאמצנו ולגרום נזק לצמחי הגינה. להלן סקירה על סוגי מזיקים בגינה:

דע את האויב - היכרות עם סוגי המזיקים השונים הנפוצים בגינות

כנימות

הכנימה היא מזיק גינה נפוץ ביותר והיא מופיעה לאורך השנה. ישנן מספר זני כנימות: כנימה קמחית, כנימת עלה ועוד כאשר המשותף להן הוא תכונת מציצת נוזלי הצמח משורשי העצים, ירקות, צמחי נוי וגבעולי פרחים. אם זה לא מספיק, הרי שהכנימות גם מפרישות נוזל בשם "טל דבש" שמהווה מצע התפתחות עבור פטריות שחורות.

בכל מקרה בו מצאתם כתמים שחורים זעירים על אחד מסוגי הצמחים בגינה, סביר להניח שאלו הן כנימות.נציין עובדה מעניינת נוספת: נמלים אוהבות אף הן את נוזל "טל הדבש" ולכן הן נוטות להגן על חייהן של הכנימות באמצעות הרחקת טורפים, כך שאם אתם מוצאים נמלים בגינה, ייתכן מאוד שבאזור מצויות גם כנימות.

 

עש

העש הוא זחל פרפר עש והוא ניזון מכירסום עלים. צורת האכילה שלו היא התקדמות מהחלק התחתון של העלה ועד השורש

 

זבוב פירות

זבובי פירות מזיקים לפירות האילן בתהליך הטלת ביצי פירות. הם מטילים ביצים בקליפות פירות וכאשר מתבצעת בקיעת זחלים מן הביצים, אלו האחרונים דואגים לזלילת שורש הצמח באופן המשחית את יכולת הצמיחה. תוכלו לזהות נגע זה באמצעות סימנים וכתמים כהים על הפירות וכן רמת נשירה גבוהה מהרצוי.

זבוב פירות

פטריה

גם צמיחת פטריות עלולה לגרום לנזקים משמעותיים בגידולי הגינה. פטריית קימחון היא פטרייה הגדלה בשורשי הצמח, מתחת לעלה ועל הגבעול. נציין כי פטרייה זו אינה שורדת בתנאי חום ולכן היא מצויה בעיקר בעונת החורף. תוכלו לזהות אותה ככתמי אבקה לבנבנים דמויי קמח על העלה.

היא מצויה בעיקר בעצי חרוב, שיחי עגבניות וצמחי מרווה. במידה ומצאתם פטריית קמחון, תוגכלו לחשוף אותה לשמש בצורה שתגרום למותה.זיהיתם מזיקים בגינה, הזמינו הדברה למזיקים – קוברה על מנת להתפטר במהירות וביעילות מהמזיקים.

 

בחרו בחברה מקצועית המתמחה בכל סוגי ההדברות למזיקי גינה

עולם ההדברה למזיקי גינה הוא רחב, חשוב שתתייעצו עם חברת הדברה מקצועית שתוכל להתאים לכם הדברה כימית, ביולוגית או אורגנית לפי סוג המזיק, תנאי הגינה ושאיפתכם להדברה אקולוגית. קוברה הדברת מזיקים תשמח לתת לכם ייעוץ מכל הלב ולהעניק לכם שירות הדברה מקצועי, יעיל ואפקטיבי.

בחרו בחברה מקצועית המתמחה בכל סוגי ההדברות למזיקי גינה

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]