גנן מומלץ הראשון בגינון

איך מתקינים חימום תת רצפתי?

בהרבה מקומות ברחבי העולם, חימום תת רצפתי הוא שיטת חימום מאוד פופולרית לחימום בתים ומוסדות שונים. עד לא מזמן השיטה נחשבה לנדירה בישראל, אבל בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נחשפו לחימום התת רצפתי וליתרונות שלו, והחליטו להתקין אותו בבית שלהם.

אם אתם בדיוק מתלבטים האם כדאי להתקין חימום תת רצפתי, ומה כולל בדיוק תהליך ההתקנה, הגעתם למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר ופשוט המפרט את שלבי ההתקנה.

 

מהו חימום תת רצפתי?

חימום תת רצפתי הוא שיטה לחימום חללים בעזרת צינורות שעוברים מתחת לרצפת החלל. החימום מתבצע בעזרת מים רותחים שמוזרמים במעגל סגור בתוך הצנרת, והחום עולה מהמים אל הרצפה וממנה אל החלל עצמו, מכיוון שחום שואף לעלות למעלה. מדובר בעצם על מערכת חימום שלא בולטת בחלל ולא תופסת בו נפח או מקום.

חימום תת - רצפתי

איך מתקינים מערכת חימום תת רצפתי?

אז פנינו אל המקצוענים של א.א בנית כדי שיסייעו לנו להבין מה עושים בעצם בתהליך ההתקנה המורכב. בשלב הראשון מתקינים לוחות בידוד על שטח הבית, אבל זה חייב להיעשות לאחר שמשטחי הבית פולסו. בשלב השני פורסים יריעה של פוליאתילן על לוחות  הבידוד כדי למנוע לחות.

בשלב הבא מניחים רשת ברזל על משטח הבידוד. לאחר מכן מתקינים צינור מיוחד מאלומיניום שבו יעברו המים החמים, הצינור הוא צינור אחד ולא כמה צינורות מחוברים כדי להימנע מנזילות ומתקלות אחרות. אחר כך מבצעים ניסוי במערכת על מנת לוודא שהיא עובדת כמו שצריך, ולאחר הניסוי אפשר לרצף שוב את הבית.

 

מהם היתרונות של מערכת חימום תת רצפתי?

למערכת חימום תת רצפתי יש כמה יתרונות משמעותיים בהשוואה למערכות אחרות שנמצאות כיום בשימוש, אז אספנו כמה מהן עבורכם:

  1. עלות – עלות של חימום תת רצפתי נמוכה באופן משמעותי מהעלות של מערכות חימום אחרות, מכיוון שהמערכת עובדת על נפט.
  2. אמינות – מערכות חימום תת רצפתי נחשבות לאמינות מאוד, ומלבד מקרים חריגים ונדירים אין בהן תקלות או בעיות שדורשות תיקון וטיפול.
  3. שליטה – מערכת חימום תת רצפתי נשלטת על ידי מערכת מרכזית שמאפשרת לכם להגיע לטמפרטורה המדויקת שמתאימה לכם.
  4. מקום – מערכת חימום תת רצפתי לא תוספת מקום בבית, היא לא ממלאת את החלל וסותמת אותו. מעבר לזה, אין לנו חשש שמשהו יישרף או ייחרך אם הוא יהיה קרוב למערכת החימום, ואנו לא צריכים לדאוג שילדים קטנים יקבלו כוויות.

מערכת חימום

סיכום

מערכת חימם תת רצפתי היא פתרון אידיאלי ונהדר לחימום של חללים שונים, ביתיים ומוסדיים. התקנת המערכת אמנם מעט מורכבת, ודורשת ריצוף מחדש של הבית, אבל חשוב לזכור שזה דבר שעושים פעם בחיים. אם אתם רוצים בית חם ונעים בחורף, בעלות חימום נמוכה ובלי לחשוש מתקלות, חימום תת רצפתי הוא הפתרון שלכם.

חימום תת - רצפתי

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]