גנן מומלץ הראשון בגינון

איך מנקים דשא סינטטי?

רוצים לדעת איך מנקים דשא סינטטי? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם עומדים בתו האיכות הנוקשה של ה"מקצוענים",
הזמינו עכשיו:

[search_professionals_city category="gardners"]

דשא סינטטי נקי הוא דשא מזמין לשימוש, בילוי וחוויה. לעומתו, דשא סינטטי שהצטברו בו לכלוך ואבק מהווה מטרד וגורם לנו להתרחק מהמקום ולמצוא אזורי שהייה אחרים. למעשה, זה לא כל כך מסובך לנקות דשא סינטטי, בוודאי תשמחו לדעת שאפשר להפוך את הדשא הסינטטי שלכם לנקי ללא טרחה רבה מדי. במדריך הבא: כך תנקו דשא סינטטי בקלות ובצורה המדויקת.

 

איך מנקים דשא סינטטי
איך מנקים דשא סינטטי

ניקוי דשא עצמאי

פתרון זמין ונוח במיוחד לניקוי הגינה הוא לעשות זאת בצורה עצמאית. ניתן לרתום את בני המשפחה לתורנות שירותי ניקיון על מנת ליצור כר דשא סינטטי נקי ונעים לשימוש.

בשלב ראשון חובה לערוך היכרות עם כלי העבודה הייעודיים לניקוי דשא סינטטי:

כלי העבודה

למרות שניתן להשיג כלי גינון אלו במגוון אופנים ולהשאילם משכנים או בני משפחה, מומלץ לבצע רכישה של הפריטים באופן חד פעמי לשימוש קבוע. להלן כלי העבודה שיסייעו לכם לנקות את הדשא הסינטטי בקלות ובצורה עצמאית לחלוטין:

מפוח עלים

מפוח עלים הוא החלופה המודרנית יותר של המגרפה. המפוח מעיף את העלים שהצטברו על הדשא כתוצאה מנשירה, למיקום אחד מרכזי על מנת שיהיה קל יותר לאסוף אותם. מפוח עלים מקצר את זמן אסיפת העלים בצורה משמעותית.

מגרפה

במידה ותרצו לחזור לשיטה המסורתית, מומלץ לרכוש מגרפה איכותית ועמה לגרוף עלים נשרו, צמחיה ופרחים שנשרו אף הם וכן פסולת שהצטברה כתוצאה משהייה באזור הדשא הסינטטי. לאחר ביצוע גריפה אחת, תוכלו כבר להיווכח כיצד השטח מתחיל לקבל מראה נקי ומטופח יותר.

מגרפה

מטאטא כביש

למרות ששם המוצר מטעה בהחלט, מטאטא זה אינו משמש דווקא לניקיון כביש, בהחלט לא. סיבי המטאטא הקשיחים שהעניקו לו את הכינוי, מרכיבים כלי מתאים לניקוי גינת הבית בצורה מסיבית. באמצעות מטאטא כביש ניתן לאסוף ביעילות פסולת ולכלוך שהצטברו על שטח הדשא הסינטטי.

שואב אבק

זהו אמנם כלי שאינו הכרחי טיפול בדשא סינטטי אבל הוא בהחלט עשוי לייעל את העבודה. ניתן להימנע מפעולת הטאטוא באמצעות שאיבת הדשא על ידי שואב אבק עוצמתי. שאיבת הפסולת חוסכת כמובן, גם את פעולת האיסוף.

שואב אבק

סבון

כתמים, סימנים ולכלוכים קשים שהותירו 'צלקת' על הדשא הסינטטי, ניתנים להסרה באמצעות סבון ומים. יש לבחור בסבון שאינו מכיל כימיקלים העשויים להסב נזק לדשא והוא עדין מאוד.

צינור מים

כדי לנקות דשא סינטטי מלכלוכים עקשניים שנטמעו בו, חשוב לשטוף את הדשא בזרם מים היישר מצינור המים של הגינה, זאת לאחר איסוף הלכלוך הנראה לעין.

 

תהליך ניקוי של דשא סינטטי

לפני תחילת תהליך הכולל פעולות ניקיון, יש לבצע הכנת האזור באמצעות סילוק של לכלוך הפירות, פינוי רהיטי גן שונים ואיסוף שיירי מזון ואריזות. פינוי פסולת זו בהקדם האפשרי תמנע נזק מתמשך לדשא הסינטטי.

 

ניקיון דשא סינטטי בליווי גנן מקצועי

פעלתם לפי ההוראות והדשא מסרב להיפרד מכתמי לכלוך עקשניים במיוחד? בשלב זה מומלץ לפנות לגנן מקצועי על מנת לקבל המלצה לגבי צורת הטיפול הייעודית או לשכור את שירותו לטיפול בניקוי הדשא באמצעי מכשירי ניקוי מקצועיים, חומרי ניקוי וכלים מתאימים.

גנן מקצועי מיומן ישיב לדשא מראה כשל כר דשא חזק ויחזיר את הברק הירוק לחצר לגינה שלכם.

ניקיון דשא סינטטי בליווי גנן מקצועי

ניקוי דשא סינטטי בקלות וביעילות רבה

קיימים מגוון סוגי דשא סינטטי ברמות איכות שונות. אלו מגיעים בניסיון לדמות כרי דשא טבעיים. אולם, מכיוון שדשא סינטטי אינו באמת צמח טבעי, חשוב לדאוג לתחזוקה רציפה כדי שהנראות המושלמת תישאר לאורך זמן.

 

שואב אבק ידני או אוטומטי?

שואב האבק הידני מאפשר בקרה מתמדת על סוג הלכלוך הנכנס אל תוך המכשיר. לעומת זאת, השואב האוטומטי הרצפתי, מקל על פעולת השאיבה אולם חשוב לבדוק את השטח לפני הפעלתו, שלא נותרו לכלוכים רטובים ששאיבתם עלולה לגרום נזק למכשיר.

שואב אבק ידני או אוטומטי?

טיפול בלכלוך ופסולת טבעיים

כמעט כל צמחייה טבעית (בייחוד אם הגינה שלכם מכילה שיחים ועצי פרי) נוטה להשיל ולהשיר מעליה פסולת פירות וצמחים היישר אל הדשא שלמרגלותיה. זוהי נשירה של עלים, פרחים, ענפים וכן פירות במצב בשל או רקוב.

פירות הנופלים מן העץ מכילים סוכר טבעי שעלול עם הזמן להזיק למשטחי דשא סינטטי.תהליך סילוק פסולת טבעית ייעשה באמצעות שימוש במטאטא המכיל סיבים קשיחים שביכולתו להתמודד גם עם טאטוא של חול, אבק ואף אבנים קטנות ממשטח הדשא.

 

ניקוי דשא סינטטי משאריות מזון

דשא סינטטי הוא משטח ישיבה נוח ומגבש לכל בני המשפחה ולחברים. מובן שיבה זו בדרך כלל כוללת אכילה משותפת של חטיפים, פיצוחים או ארוחות פיקניק קלילות. באופן טבעי הדשא הסינטטי עלול להימלט בשיירי מזון, אריזות עטיפות ושאר דברי פסולת המייצרים כתמים בלתי אסתטיים על הדשא. שאריות מזון מומלץ להסיר מהדשא באמצעות שטיפה בזרם מים ושימוש בסבון עדין.

ניקוי דשא סינטטי משאריות מזון

ניקוי פסולת של חיות מחמד

בין אם מחזיקים חיית מחמד בביתכם ובין אם הגינה שלכם פתוחה לכניסת בעלי חיים, מאוד תיתכן הצטברות של פסולת בעלי חיים בגינה. ההמלצה המקצועית היא לנקות את הלכלוך מייד לאחר היווצרותו כל שלא ייספג בסיבי הדשא הסינטטי ויגרום להריסתו.

ניקוי פסולת של חיות מחמד

איך מנקים דשא סינטטי באופן יסודי ומקצועי?

על מנת לשמור על רמה אסתטית גבוהה של הדשא הסינטטי בגינה, במרפסת או בחצר חשוב לייצר הרגלי תחזוקה עקביים ולדאוג לניקוי הדשא לפחות פעם-פעמיים בשבוע. במידה ונתקלתם בקושי בניקוי ותחזוקת הדשא, מומלץ לפנות לשירות גינון מקצועי שיטפל בלכלוכים מורכבים להסרה ויחזירו לגינה את הזוהר הטבעי.

יש לפנות לחברת גנון המספקת אנשי מקצוע מיומנים והוגנים המתמחים בניקוי דשא סינטטי וזמינים לעבודה באזור מגוריכם.

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים

[search_professionals_city category="gardners"]