גנן מומלץ הראשון בגינון

גן עדן פרטי: איך לעצב את הגינה הפרטית שלכם?

עיצוב של הגינה הפרטית הינה הגשמת חלום עבור רבים מאתנו. שכן, מדובר בתהליך שמאפשר ליהנות ממרחב ירוק ונעים. רבים מאתנו יודעים שניתן לעצב את הגינה במגוון רחב של דרכים, אך מעטים הם אלה שיודעים איך עושים זאת, כדי להגיע לתוצאה מספקת. מאמר זה ירכז את כל האינפורמציה החיונית בנושא, כדי שתוכלו לצאת מפה עם הגינה הפרטית שתמיד חלמתם עליה.

 

בשלב הראשון – עליכם לענות על שאלות בסיסיות

הקמת גן עדן פרטי מצריכה מענה ל – 3 השאלות הבסיסיות הבאות שיאפשרו להתחיל בהליך:

  • מי צפוי לשהות בגינה? בדקו אם הגינה מיועדת לאירוח או לילדים, כדי שתוכלו להתאים את הצמחים והמשחקים (בעת הצורך) למרחב הקיים
  • היכן אתם מתגוררים? לכל צמח יש תנאי אקלים מסוימים. כך שתצטרכו לבדוק בהמשך את ההתאמה של הצמח הקיים למקום המגורים שלכם
  • האם אתם מוכנים להשקיע בתחזוקת הגינה? גינה יפה מצריכה לא רק השקיה תדירה, אלא גם גיזום וטיפול. בדקו שיש לכם זמן לבצע את הפעולות הללו ואם לא, תדאגו מראש לאיש מקצוע שיעשה זאת עבורכם בהמשך

עיצוב הגינה הפרטית שלך

בשלב השני – תצטרכו לפנות למומחה בתחום

כעת יש בידיכם מידע חיוני שצריך לעבור למומחה שיודע דבר או שניים על עיצוב גינות. עליכם לפנות אליו ולהציג בפניו את התשובות שכתבתם לשאלות שהוצגו לעיל. כך הוא יידע מול מה הוא עומד ויתאפשר לו ללוות אתכם לאורך השלבים הבאים. נדגיש שפנייה לאיש מקצוע מומלץ הינה חיונית, משום שהוא מכיר בסוגי הצמחים, אופן השתילה ודרכי העיצוב החדשניות.

 

בשלב השלישי – תכירו בתנאים שיקבעו את סגנון העיצוב

כידוע, עיצוב של גינות מרפסת, קרקע וגג אינו עניין של מה בכך. זהו תהליך שצריך להתבצע תוך היכרות מעמיקה עם התנאים הקיימים שיאפשרו לקבוע את סגנון העיצוב המתאים לכם. נסביר לצורך הדוגמא שהליך של עיצוב גינות גג יצריך מתן תשומת לב לתנאים הבאים:

  • כמות האור והצל שקיימת בגג: במרבית המקרים מדובר בכמות אור גדולה שמתאימה לצמחים מסוימים בלבד
  • הצורך בשתילת צמחים בתוך אדניות: יש צמחים מסוימים שיכולים לשגשג בתוך אדנית, בעוד אחרים זקוקים לאדמה ומרחב

 

בשלב הרביעי – תבחרו בסגנון הסופי

כעת עליכם לבדוק יחד עם בעל המקצוע את התנאים הקיימים בגינה שלכם, כדי שתוכלו לבחור בסגנון העיצוב שמתאים לכם מכל הבחינות. נדגיש שבחירה במעצב גינות מוסמך ומומלץ תאפשר לכם להכיר מקרוב בסגנונות הבאים:

  • גינה יפנית
  • גינה בוטנית
  • גינה ים תיכונית ועוד

 

עתידות: בקרוב תשבו בגינת החלומות שלכם

אלה היו 4 השלבים שיובילו אתכם ליצירת גן העדן הפרטי שלכם בגינת הבית. כעת אתם יודעים מה עליכם לעשות בכל רגע, כך שנותר לנו רק לאחל דרך צלחה ושתצאו מהמדריך הנוכחי עם גינה מושלמת שתתאים לכם מכל בחינה.

עיצוב גינה

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים

[search_professionals_city category="gardners"]