גנן מומלץ הראשון בגינון

איך לחסוך במים בגינה

רוצים לדעת איך לחסוך מים בגינה? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם עומדים בתו האיכות הנוקשה של ה"מקצוענים",
הזמינו עכשיו:

[search_professionals_city category="gardners"]

מים הם אחד המשאבים החשובים ביותר על הפלנטה שלנו. הוא חיוני לכל היצורים, לחקלאות, לתעשייה ולשימושים אישיים כמו גינה מחוץ לבית. עם זאת, למרות העובדה שכדור הארץ מכוסה במים, זמינותם של מים נקיים ומתוקים הופכת לדאגה מרכזית באזורים רבים בעולם. המחסור במים נגרם ממספר גורמים, כולל גידול אוכלוסין, שינויי אקלים וזיהום. ככל שאוכלוסיית העולם ממשיכה לגדול, הביקוש למים עולה. בנוסף, שינויי האקלים מובילים לבצורות תכופות וקשות יותר באזורים רבים, ומצמצמים את זמינות המים. במאמר זה נעסוק בחסכון במים בגינה הפרטית שלנו, ונראה איך גם אנחנו יכולים לעזור למצב המים.

 

אז איך חוסכים במים?

ישנם מספר אמצעים שניתן לנקוט כדי לטפל במחסור במים. אחד החשובים ביותר הוא שיפור נוהלי חיסכון במים, כגון הפחתת בזבוז מים בחקלאות ובתעשייה, קידום שימוש יעיל יותר במים במשקי בית ושיפור טכנולוגיות מיחזור והשבת מים. צעד חשוב נוסף הוא הגנה ושיקום של מערכות אקולוגיות החיוניות לאספקת מים, כמו אדמות ביצות ויערות. אך יחד עם זאת כל אחד מאיתנו עשוי גם לסייע למצב זה על ידי הפחתת בזבוז המים בגינה הפרטית שלנו.

איך לחסוך במים בגינה
איך לחסוך במים בגינה

 

מדוע חשוב לחסוך במים בגינה הפרטית

חיסכון במים בגינה חשוב מכמה סיבות:

השפעה על הסביבה:

שימוש בכמות מים מופרזת בגינה עלול להיות בעל השפעות סביבתיות שליליות, של דלדול משאבי המים הטבעיים. על ידי חיסכון במים בגינה, ניתן להפחית את טביעת הרגל הסביבתית ולעזור להגן על המשאבים הטבעיים של כדור הארץ.

חיסכון בעלויות:

השקיית הגינה עלולה להיות הוצאה לא זולה בכלל, במיוחד כאשר מחירי המים הולכים ועולים לאחרונה. על ידי חיסכון של מים בגינה, ניתן להפחית את חשבון המים ולחסוך כסף בטווח הארוך.

בריאות הצמח:

השקיית יתר של צמחים בגינה עלול למעשה להזיק לצמחים, מכיוון שהשקיה מרובה עלולה להוביל לריקבון של השורשים ומחלות אחרות. על ידי חיסכון במים בגינה, ניתן לגדל צמחים בריאים יותר ולהפחית את הסיכון לפגיעה בצמחים.
לסיכום, חיסכון במים בגינה היא דרך חשובה לשמר את המשאב היקר הזה. באזורים רבים בעולם, מחסור במים הוא דאגה גוברת, וכל מנת להבטיח שיש מספיק מים כדי לענות על הצרכים של אנשים, חקלאות וסביבה עלינו לקחת ברצינות את נושא החיסכון.

בריאות הצמח:

אז איך לחסוך במים בגינה?

חיסכון במים בגינה חשוב, ויש הרבה דרכים לעשות זאת. רשמנו עבורכם מספר טיפים כיצד לעשות זאת:

חיפוי של האדמה:

כיסוי האדמה בשכבת חיפוי כמו חצץ יכול לעזור לשמור על הלחות באדמה ולהפחית את האידוי. מניעת אידוי המים יסייע בהפחתת הצורך בהשקיה כל יום.

צמחים שלא צורכים הרבה מים:

ישנם כל מיני צמחים שאינם צורכים הרבה מים ומתאימים לאקלים חם, לדוגמא סברסים ידרשו פחות מים מצמחים שאינם מקומיים. יש לחפש צמחים הידועים כעמידים לבצורת או בשימוש נמוך במים.

טפטפות:

מערכות השקיה של טפטפות מספקות מים ישירות לשורשי הצמחים, ומפחיתות את בזבוז המים ואת האידוי. ניתן גם לתכנת מערכות אלו להשקות את הגינה במהלך החלק הקריר ביותר של היום שבו האידוי הוא הנמוך ביותר.

השקיה חכמה:

במקום להשקות את הגינה כל יום, מומלץ להשקות כמות יחסית גדולה ולעתים רחוקות כדי לעודד צמיחת שורשים עמוקה. זה יעזור לצמחים להיות עמידים יותר לבצורת ולדרוש פחות מים בטווח הארוך.

איסוף מי גשמים:

התקנת חבית גשם או מערכת אחרת לאיסוף מי גשמים היא רעיון מעולה לחסכון במים. זה יכול להיות שימושי במיוחד בתקופות של יובש באמצע החורף.

ניקוי ללא מים:

במקום להשתמש בצינור כדי לנקות את שביל הכניסה או המרפסת, מומלץ השתמש במטאטא כדי לטאטא פסולת. זה יעזור לחסוך במים ולהפחית בזבוז מים.

ניקוי ללא מים:

 

כמה כסף ניתן לחסוך בממוצע כאשר נוקטים בצעדי חיסכון במים

כמות הכסף שניתן לחסוך על ידי נקיטת הצעדים שהזכרנו תהיה תלויה במספר גורמים, כולל גודל הגינה, מספר הנפשות הרשומות בנכס ועוד. מחקרים מצאו, ששימוש במערכת השקיה בטפטוף יכול להפחית את השימוש במים עד 50 אחוז בהשוואה לשימוש במערכת של השקיה רגילה, מה שיכול להביא לחיסכון משמעותי בחשבון המים. בחירה בצמחים עמידים לבצורת ושימוש בהצללה יכולים גם לעזור להפחית את בזבוז המים.

ממוצע החיסכון

על פי המשרד להגנת הסביבה ורשות המים, משק בית ממוצע יכול לחסוך מעל 1,000 ש"ח בשנה בחשבון המים שלו על ידי יישום נוהלי חיסכון במים הן בפנים והן בחוץ. על אף שקשה לקבוע את הסכום המדויק שניתן לחסוך  על ידי נקיטת צעדים לחיסכון שהזכרנו, ניתן לקבוע באופן ברור שיישום שיטות אלה יכול לעזור להפחית את חשבון המים ולחסוך כסף לאורך זמן.

ממוצע החיסכון

ממי ניתן לקבל הכוונה וייעוץ על איך לחסוך מים בגינה

ישנם מספר מקורות זמינים שניתן להיעזר בהם בכדי לקבל מידע על מנת לחסוך במים. להלן מספר אפשרויות:

רשויות ממשלתיות:

ניתן ליצור קשר עם המשרד להגנת הסביבה, בשביל לקבל מיד וללמוד על תוכניות מקומיות לחיסכון במים, הנחות ותמריצים שעשויים להיות זמינים לשיטות חיסכון במים בגינה.

גננים מקצועיים:

ניתן לקבל ייעוץ מגנן מקצועי באזור המגורים כדי ללמוד על טכניקות ופרקטיקות לחיסכון במים ספציפיות לכל אזור. גננים עשויים גם להציע שיעורים או סדנאות בנושא גינון חכם במים.

חיפוש מידע באינטרנט:

ישנם מקורות מידע רבים זמינים על איך לחסוך במים בגינה. אתרי אינטרנט שעוסקים בגננות, או אתרי אינטרנט עם אג'נדה ירוקה, הן דוגמאות מעולות למקורות מידע אמינים שעשויים לסייע בחסכון משמעותי בשימוש במים בגינה ובסופו של דבר גם בחשבון הבנק.

חיפוש מידע באינטרנט:

לסיכום

חיסכון במים הוא חשוב ביותר עבור כל אחד ממספר סיבות, קודם כל הוא שומר על מקורות המים המתוקים שלנו, שהולכים ונגמרים בעקבות סיבות שונות. בנוסף חסכון במים שווה לחסכון בכסף, כך שאם ננקוט צעדים אלו נוכל להשקיע את כספנו במקומות יותר יעילים. במאמר נתנו טיפים שונים איך לחסוך במים בגינה, והוספנו היכן ניתן למצוא מקורות מידע נוספים עבור נושא זה.

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים

[search_professionals_city category="gardners"]