גנן מומלץ הראשון בגינון

איך להדביר עשבים שוטים

רוצים לדעת איך להדביר עשבים שוטים? ריכזנו עבורכם את הגננים ובעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, המשלבים עבודה איכותית ומקצועית עם שירות יוצא דופן ובעלי ותק רב שנים. כולם עומדים בתו האיכות הנוקשה של ה"מקצוענים",
הזמינו עכשיו:

[search_professionals_city category="gardners"]

גינה מלבלבת בשלל צבעים היא תמיד מחזה מרנין. בהתאם אין פלא שאנשים רבים מטפחים צמחייה מגוונת בחצר הבית, וכמובן שגם במרחבים הציבוריים נשתלים פרחים רבים, שיחים, עצים, מדשאות ועוד. אחד האויבים המשמעותיים ביותר של הצמחייה על סוגיה השונים הוא עשבים שוטים.

חשוב להדגיש: ההגדרה של צמח כ"עשב שוטה" היא סובייקטיבית. כמובן שאפשר לראות יופי גם באותם צמחי בר הגדלים פרא. שן ארי ודרדר צהוב הן שתי דוגמאות לעשבים שוטים נפוצים מאוד שיש בהם גם חן מסוים. מצד שני, אותם עשבים מתחרים עם הצמחים שנשתלו ע"י האדם ומטופחים על-ידו. התחרות על החומרים הדרושים ללבלוב וצמיחה, ובפרט מים וקרקע, עלולה להוביל לנבילת הצמחייה הרצויה ולמראה מוזנח של הגינה כולה. בהתאם אין כמעט בעל גינה שלא נדרש לבצע מעת לעת הדברת עשבים.

חומרים מאושרים לשימוש בלבד

ישנו מגוון רחב מאוד של חומרים המוגדרים כקוטלי עשבים. רובם מן הסתם אפקטיביים ואפילו מאוד, אבל חשוב לזכור שישנם חומרים כימיים שעלולים להיות מסוכנים גם לבני האדם שנמצאים בסביבתם. עוד כדאי לקחת בחשבון את העובדה שהמדע צובר עוד ועוד ידע רלוונטי לגבי חומרים מהסוג הנ"ל, כך שישנם לא מעט קוטלי עשבים שעד לפני שנים לא רבות עוד היו מאושרים לשימוש וכיום כבר לא, או לכל הפחות הם הפכו לפחות מומלצים.

בהתאם חשוב מאוד לעבוד עם חברת הדברה מומלצת, כלומר כזו שיש לה קודם רישיון מטעם המשרד להגנת הסביבה, ושנית בקיאות מקצועית מעמיקה. מומלץ לוודא עם המדבירים באילו חומרים הם מתעתדים להשתמש עוד בטרם הגעתם ולנסות לאתר מידע אמין לגביהם.

חומרים מאושרים לשימוש בלבד

 

הקטגוריות השונות של חומרי ההדברה

התכשירים שבאמצעותם מתבצע ריסוס נגד עשבים נחלקים ל-2 קטגוריות: ברירניים ולא ברירניים. התכשירים הברירניים ממוקדים בסוג מסוים של עשבים ואילו אלה הלא ברירניים מאפשרים לקטול את כל סוגי העשבים שעלולים להפריע לגינה ללבלב.

חלוקה אחרת של התכשירים היא לקוטלי מגע ומונעי נביטה. הסוג הראשון נועד להשמיד עשבים שוטים קיימים ואילו הסוג השני קוטל עשבים עוד בטרם נבטו.

הקטגוריות השונות של חומרי ההדברה

 

באיזו תדירות נדרשת הדברת עשבים שוטים?

הדברה מקצועית מקנה ראש שקט לפרק זמן ארוך יחסית. בדרך כלל התדירות היא אחת לשנה, ואם מקפידים על שגרת טיפול נכונה אפשר להדביר את העשבים גם רק אחת ל-3 שנים. בכל מקרה נדרש אבחון מקצועי של המקום הספציפי שכן ישנם סוגים שונים של צמחי בר וביניהם כאלה שצומחים רק בעונה מסוימת, כאלה שעלולים לחזור לאחר שנה ועוד. בהתאם לסוג העשבים שצומח אצלכם אפשר יהיה לדעת מהו התזמון האופטימלי לכל טיפול בגינה.

בין ריסוס לריסוס ניתן גם לתלוש עשבים מיד כשהם מופיעים, ביחד עם השורשים שלהם, וכך להקטין את תדירות ההדברות המקצועיות. המלצה נוספת היא להימנע מלעדור אזורים שבהם ממילא לא רוצים לשתול צמחים כדי לא לעורר את הזרעים של העשבים השוטים שעלולים להיות שם.

באיזו תדירות נדרשת הדברת עשבים שוטים

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים

[search_professionals_city category="gardners"]