גנן מומלץ הראשון בגינון

איזו דלת היא האטומה ביותר מפני רעשים?

בחירת הדלת לחדר או לכניסה לבית כוללת מספר היבטים. חלקם נוגעים לעיצוב וחלקם לגודל ולמחיר ,אך נושא נוסף שחשוב מאוד לזכור הוא אטימות הדלת בפני רעשים. ניתן לוודא את אטימות הדלת במספר דרכים, והמחירים משתנים בהתאם. אספנו עבורכם את כל המידע שצריך להכיר בנושא. 

 

דלתות אקוסטיות

במבט ראשון דלת אקוסטית תיראה כמו כל דלת רגילה, אך לא כך הדבר. דלתות אקוסטיות הן דלתות שיוצרו מחומרים אטומים לרעש או על ידי שימוש בטכניקות וטכנולוגיות ייחודיות שתורמות לאטימות הדלת בפני רעשים. מדובר בטכנולוגיות מתקדמות ביותר שבאמצעותן מוחדרות בגוף הדלת שכבות נוספות, שמונעות מגלי הקול לחדור פנימה אל תוך חלל החדר.

בשונה מדלתות פנים רגילות (שהן חלולות ברוב המקרים) בדלתות אקוסטיות יש מעט מאוד מרווחים וחללים ריקים, מה שיוצר אטימות מרבית. החיבור של הדלת למשקוף הוא חלק משמעותי נוסף המשפיע על אטימות הדלת לרעש, ודלתות אקוסטיות יגיעו לרוב בצירוף משקוף אטום בהתאמה.

התקנת הדלת היא השלב האחרון אך הוא חשוב לא פחות, היות ובמידה והיא לא תתבצע באופן מדויק, חיבור הדלת יהיה רעוע, מה שיאפשר לרעשים לחדור פנימה. ניתן למצוא דלתות אטומות לרעש במחירים הוגנים בכתובת alondoors.co.il.

דלתות אקוסטיות

בדיקת אטימות לרעש

על מנת לוודא שהדלת אכן הותקנה כהלכה ושהחלל מבודד מרעש, ניתן לבצע בדיקת אקוסטיקה. הבדיקה מבוצעת באמצעות מיקרופונים ומכשירי סאונד, והיא מחולקת לשני חלקים – בדיקת כמות הרעש שנכנסת אל תוך החלל מבחוץ, ובדיקת כמות הרעש שיוצאת מהחלל החוצה.

הרעש נמדד בדציבלים כאשר דלת אקוסטית איכותית מסוגלת לאטום כניסת רעש בגבהים של בין 25 ל-35 דציבלים. הבדיקה נעשית אך ורק על ידי איש מקצוע מוסמך, ובמידה ותוצאותיה מצביעות על בעיה ברמת האטימות, יש לבדוק שנית אם הדלת הותקנה כהלכה או שמקור הבעיה בחלקים אחרים בחדר.

 

מחירים

דלת אקוסטית נחשבת ליקרה יותר ביחס לדלתות פנים רגילות. זאת מכיוון שהחומר ממנו דלתות אקוסטיות נבנות הוא איכותי, וייצור הדלת דורש עבודה מאומצת. המחיר של דלת אקוסטית נע בין 1,000 ל- 5,000 ₪ והוא משתנה בהתאם לגודלה ועיצובה.

מחירים

דרכים נוספות להגביר את אטימות החלל

האקוסטיקה משתנה לפי מבנה הבית והחומר ממנו הקירות בנויים. לכן, במידה והדירה או הבית בו אתם גרים בנוי בצורה בעייתית מבחינה אקוסטית, ייתכן ויידרשו פתרונות נוספים לדלת אקוסטית, כמו רכישת חלונות אטומים בפני רעש ובידוד החלל בעזרת לוחות גבס. להקות או מוזיקאים שזקוקים לחללים בעלי אקוסטיקה המתאימה להקלטת מוזיקה, משתמשים למשל בספוגים לצורך בידוד הקירות.

 

סיכום

במידה ואתם מחפשים דלת אקוסטית איכותית, מומלץ לחפש דלתות מסוג זה במקום שמתמחה בתחום, שם ניתן לראות מבחר עצום של דלתות בעיצובים ומחירים שונים. ניתן גם להיעזר במוכרים בחנות שיספקו לכם שירות אדיב וייעוץ אמין.

איזו דלת היא האטומה ביותר מפני רעשים

תוכן עניינים
לקוחות ממליצים
מאמרים נוספים
מה עושה הנדסאי אדריכלות נוף?

לאחרונה אפשר לשמוע יותר ויותר אנשים מדברים על  ״אדריכלות נוף״ ובצדק. מדובר באחד התחומים המעניינים ביותר בתחום הבנייה והתכנון העירוני. אדריכלות נוף משלבת חשיבה יצירתית, יכולת מקצועית נרחבת,

קרא עוד »

[search_professionals_city category="gardners"]